ایران پاسخ بحرین را در زمین داد؛ شاگردان نفرزاده فینالیست شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ تیم ملی والیبال جوانان کشورمان از ساعت 19 عصر دیروز (جمعه) در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف بحرین، میزبان این دوره از رقابت ها رفت و موفق شد با غلبه بر این رقیب سرسخت فینالیست شود.

 

شاگردان دکترنفرزداه که پیش از این تمام مسابقات خود را با برد پشت سرگذاشته بودند، در این بازی ست دوم را با امتیاز 21 بر 25 واگذار کردند اما برتری در ست های اول، سوم و چهارم با امتیازات 25 بر 14، 26 بر 24 و 25 بر 15 و در مجموع برد 3 بر یک باعث صعود تیم کشورمان به فینال شد.

 

گفتنی است، میزبان بحرینی در این دوره از مسابقات کارشکنی زیادی در خصوص صدور روادید دو ملی پوش کشورمان داشت، به طوریکه سلیم چپرلی و محمدرضا حیدری مرحله مقدماتی این رقابت ها را ار دست دادند. بدین ترتیب با این نتیجه جوانان شایسته کشورمان پاسخ میزبانی نامناسب بحرین را در زمین دادند.

 

تیم های ایران و بحرین پیش از این با راهیابی به جمع 4 تیم برتر، جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرده بودند. اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ والیبال بحرین رخ داد.

 

والیبال جوانان ایران تجربه حضور در سیزده دوره این رقابت ها را در پرونده کاری خود دارد که چهار عنوان قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو مقام سومی ره آورد آنان از این رقابت ها است و این هفتمین فینال والیبال کشورمان محسوب می شود.


منبع:arefvolleyball
[ شنبه 3 آبان 1393برچسب:, ] [ 8:4 ] [ AREF ]
[ ]

15 روز تا لیگ بیست و هشتم؛ آشنایی با اولین های لیگ برتر والیبال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ اولین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال کشور در سال 1354 برگزار شد و در تاریخ این رقابت ها دخانیات تهران نام خود را به عنوان اولین قهرمان به ثبت رسانده است.

 

آبگینه قزوین نیز نخستین تیم شهرستانی طلایی والیبال کشورمان است که در سال 1372 موفق به قهرمانی در لیگ برتر شد.

 

از ذوب آهن اصفهان نیز می توان به عنوان اولین تیم شهرستانی صاحب عنوان این رقابت ها نام برد، نماینده نصف جهان موفق شد در دومین سال این مسابقات سوم شود.

 

اما نخستین باشگاه خصوصی والیبال کشور که موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر شد، کاله مازندران بود. کاله علاوه بر پایان دادن بر 17 قهرمانی متوالی تیم های تهرانی، موفق شد نام خود را به عنوان اولین باشگاه خصوصی طلایی والیبال کشور در تاریخ این مسابقات به ثبت برساند.

 

استقلال تهران اولین تیم لیگ برتری والیبال کشور است که از عنوان قهرمانی خود در سال بعد نیز دفاع کرده و برای دو سال متوالی مدال طلای این مسابقات را کسب کرده است.

 

همچنین پیکان تهران نیز اولین و تنها تیم پرافتخار والیبال کشورمان است که موفق شده 6 دوره متوالی قهرمان این رقابت ها شود.

 

ساپیا البرز هم اولین و تنها تیم لیگ برتری والیبال ایران محسوب می شود که باوجود 6 دوره راهیابی به فینال این رقابت ها موفق به کسب نشان برتر طلا نشده و هر 6 بار به عنوان دومی بسنده کرده است.


منبع:arefvolleyball
[ شنبه 3 آبان 1393برچسب:, ] [ 8:1 ] [ AREF ]
[ ]

ارتعاشات صنعتی جایگزین نوشیدنی شمس شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ تیم ملی والیبال نوجوانان ایران قرار بود با حمایت شرکت شمس در مسابقات لیگ برتر والیبال سال جاری حضور پیدا کند، اما قبول نکردن شرایط تیم در همکاری مشترک با فدراسیون والیبال توسط شرکت شمس موجب شد تا مسئولان فدراسیون و تیم ملی نوجوانان به فکر اسپانسر دیگر بیفتند.

 

بر همین اساس سید علیرضا دریابیگی، سرپرست تیم ملی نوجوانان که مدیریت کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون را هم بر عهده دارد با علی شهیدیان مالک و رئیس هیئت مدیره ارتعاشات صنعتی ایران وارد مذاکره شد و پس از انجام مذاکرات نهایی و به توافق رسیدن مسئولین فدراسیون والیبال و ارتعاشات صنعتی مقرر شد تیم والیبال نوجوانان کشورمان در قالب تیم ارتعاشات صنعتی ایران در بیست هشتمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی مردان باشگاه های ایران حضور پیدا کند.

 

تیم ملی نوجوانان کشورمان که چندی پیش در رقابت های قهرمانی آسیا در سریلانکا بدون واگذاری حتی یک ست به مقام قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کرد، اکنون به اهداف جهانی خود در رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2015 می اندیشد و برای حفظ و ارتقای آمادگی خود به منظور کسب سکوهای جهانی در سال آینده، در لیگ برتر امسال به عنوان تیم واالیبال ارتعاشات صنعتی شرکت خواهد کرد.


منبع:arefvolleyball
[ شنبه 3 آبان 1393برچسب:, ] [ 7:57 ] [ AREF ]
[ ]

شهرداری ارومیه به مدال طلای والیبال ساحلی قهرمانی کشور دست یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران، مرحله نهایی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی کشور امروز (جمعه) در زمین های ساحلی مجموعه فرهنگی ورزشی آهووان بانک تجارت پیگیری شد. در آخرین دیدار این رقابت ها که با حضور 19 تیم پیگیری می شد تیم های شهرداری ارومیه و بیمه کارآفرین برای کسب مقام قهرمانی به مصاف هم رفتند.

 

شهرداری ارومیه (پرویز فرخی و آق محمد سلاق) در این دیدار در دو ست پیاپی و با امتیازهای 21 بر 14 و 22 بر 20 تیم بیمه کارآفرین (صابر هوشمند و بهمن سالمی) را شکست داد و به مقام قهرمانی دست یافت.

 

در دیدار رده بندی نیز تیم های بافه سیم گلستان و هیات والیبال عباس آباد برای کسب رتبه سومی به مصاف هم رفتند که بافه سیم (ابراهیم سن سبیلی و عبدالحامد میرزاعلی) موفق به دو بر صفر با امتیازهای 21 بر 19 و 21 بر 15 شد و بر سکوی سوم ایستاد.

 

*اسامی هشت تیم برتر و جوایز اهداء شده از این قرار است:

شهرداری ارومیه، قهرمان و 60 میلیون ریال

بیمه کارآفرین، نایب قهرمان و 46 میلیون ریال

بافه سیم گلستان، سوم و 32 میلیون ریال

هیات والیبال عباس آباد، چهارم و 24 میلیون ریال

توسکا محله چابکسر، پنجم و 14 میلیون ریال

آب معدنی سوپرایز، ششم و 10 میلیون ریال

بانک تجارت آذربایجان شرقی، هفتم و 8 میلیون ریال

اتو سرویس جعفری ندیم، هشتم و 6 میلیون ریال


منبع:arefvolleyball
[ شنبه 3 آبان 1393برچسب:, ] [ 7:56 ] [ AREF ]
[ ]

16 روز تا لیگ بیست و هشتم؛ تهران پرافتخارترین شهر در لیگ برتر والیبال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ وقتی صحبت از جایگاه والیبال در ایران می شود  همه ی نگاه ها به سمت ارومیه و گنبد که براستی دو خطه والیبال نشان در تاریخ این رشته ورزشی کشورمان هستند، معطوف می شود. اما بررسی تاریخچه سوپر لیگ والیبال ایران نشاندهنده جایگاه مرتفع نمایندگان پایتخت در این مسابقات است.

 
مسابقات والیبال لیگ برتر مردان کشور اولین بار در سال 1354 با شرکت 12 تیم برگزار شد و مقام های اول تا سوم به ترتیب به دخانیات، پرسپولیس و استقلال، هر 3 از پایتخت رسید. قهرمانی تیم های تهرانی تا فصل 56-57 نیز تدوام داشت و تیم استقلال تهران دو سال متوالی قهرمان این مسابقات شد.


پس از آن این مسابقات از سال 57 تا 68 به جهت انقلاب اسلامی کشورمان و جنگ با عراق، تا سال 69 متوقف شد و با از سرگیری مجدد این رقابت ها باز هم این این تیم بنیاد شهید تهران بود که نام خود را به عنوان چهارمین قهرمان تهرانی این مسابقات مطرح کرد. بنیاد شهید سال 1370 نیز دومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر والیبال را جشن گرفت و در سال 71 نیز مدال زرین این مسابقات نصیب بانک ملی دیگر نماینده پایتخت شد.


اما در سال 72 یک شگفتی رخ داد و تیم والیبال آبگینه قزوین به یکه تازی پایتخت نشینان پایان داد و بالاتر از تیم های تهرانی بانک ملی و بانک تجارت نام خود را به عنوان اولین قهرمان شهرستانی لیگ برتر والیبال کشور در تاریخ به ثبت رساند.


اما دوران امپراطوری تیم های تهرانی بر سوپر لیگ والیبال کشور از سال 73 مجدد آغاز شد و تا سال 1390 نیز تدوام یافت و 17 دوره متوالی مقام اول نصیب نمایندگان تهران شد. در واقع پس از دو قهرمانی متوالی فجرسپاه تهران در سال های 73 و 74؛  رقابت برای کسب نشان طلای لیگ برتر تنها بین دو تیم تهرانی صنام و پیکان بود. خودروسازان تهرانی که تا سال 75 هیچ مقامی در سوپر لیگ والیبال کشور نداشتند به یکباره با اقتدار وارد گردونه ی مدعیان شدند و 4 نشان طلای متوالی در سال های 75، 76، 77 و 78 پیکان را به پرافتخارترین تیم این رقابت ها تبدیل کرد.


سال 79 بود که خودروسازان تهرانی بلاخره یک سد محکم برابر خود دیدند و با واگذاری بازی فینال در سال های 79 و 80 به تیم صنام به مدال نقره بسنده کردند. در ادامه پیکان موفق شد در سال 81 دوباره به مقام قهرمانی سوپر لیگ والیبال دست یابد و اما دو سال متوالی دیگر نشان قهرمانی این مسابقات نصیب صنام دیگر نماینده تهران شد.


خودروسازان تهرانی اما از سال 84 به بعد دوباره دست نیافتنی ظاهر شده و رکورد بی نظیر 6 قهرمانی متوالی در سال های 84، 85، 86، 87، 88 و 89 لیگ برتر والیبال را از خود به جای گذاشتند و در فاصله زیادی نسبت به سایر رقبا عنوان پرافتخارترین تیم والیبال کشور را از آن خود کردند.


اما آخرین قهرمانی پیکان با آخرین قهرمانی نمایندگان پایتخت مصادف شد و از سال 89 تاکنون هیچ تیم تهرانی موفق به کسب نشان طلای مسابقات لیگ برتر والیبال کشور نشده است. بدین ترتیب که مقام قهرمانی این رقابت ها دو سال متوالی نصیب کاله آمل شد و در آخرین دوره این مسابقات در سال 92 نیز این متین ورامین بود که برای اولین بار نشان خوش رنگ طلا را بر گردن آویخت.


منبع: arefvolleyball
[ جمعه 2 آبان 1393برچسب:, ] [ 17:53 ] [ AREF ]
[ ]

والیبال ساحلی قهرمانی کشور؛ چهره تیم های راه یافته به دیدار نهایی مشخص شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران، مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی کشور با چهار دیدار عصر امروز (پنج شنبه) پیگیری شد و تیم های بیمه کار آفرین و شهرداری ارومیه به دیدار نهایی راه یافتند.

 

همچنین تیم های بافه سیم گلستان ( ابراهیم سن سبیلی و عبدالحامد میرزاعلی) و هیات والیبال عباس آباد (ابوذر شبانکار و میلاد درگاهی) نیز با پذیرش شکست در مرحله نیمه نهایی برابر بیمه کار آفرین و شهرداری ارومیه راهی دیدار رده بندی شدند.

 

تیم توسکا محله چابکسر (یوسف دو بنده و شهرام قاسم خواه) در مرحله نیمه نهایی موفق به شکست اتو سرویس جعفری ندیم (عزیز امامیان و وحید نیکوفر) شد تا فردا در مرحله نهایی برای رتبه پنجمی به مصاف آب معدنی سوپرایز برود.

 

در آخرین دیدار مرحله نیمه نهایی تیم های آب معدنی سوپرایز ( بهمن قلی پوری و امید شوشتری زاده) و بانک تجارت آذربایجان شرقی (پیام شعبان پور و عباس پورعسگریور) به مصاف یکدیگر رفتند و بانک تجارت مغلوب شد تا فردا در مرحله نیمه نهایی برای کسب رتبه هفتمی به مصاف اتوسرویس جعفری برود.

 

مرحله نهایی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی کشور فردا جمعه از ساعت 9 در دو زمین ساحلی مجموعه فرهنگی ورزشی آهوان برگزار خواهد شد.

 

نتایج کامل دیدارهای مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی کشور به قرار زیر است:

بافه سیم گلستان صفر – بیمه کار آفرین 2 ( 19 بر 21 و 19 بر 21)

شهرداری ارومیه 2– هیات والیبال عباس آباد صفر (21 بر 18 و 21 بر 16)

توسکا محله چابکسر 2 – اتو سرویس جعفری یک (21 بر 11، 11 بر 21 و 15 بر 18)

آب معدنی سوپرایز 2– بانک تجارت آذربایجان شرقی یک (12 بر 21، 23 بر 21 و 15 بر 12)

 

*برنامه مرحله نهایی این رقابت ها نیز به قرار زیر است:

اتوسرویس جعفری ندیم - بانک تجارت آذربایجان شرقی : برای رتبه هفتمی

توسکا محله چابکسر – آب معدنی سوپرایز : برای رتبه پنجمی

بافه سیم گلستان – هیات والیبال عباس آباد: برای عنوان سومی

بیمه کار آفرین – شهرداری ارومیه: دیدار نهایی


منبع: arefvolleyball
[ جمعه 2 آبان 1393برچسب:, ] [ 17:52 ] [ AREF ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 9 صفحه بعد

هدایت به بالا