انتظارات به پایان رسید؛ آغاز لیگ بیست و هشتم از فردا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ مسابقات لیگ برتر والیبال مردان کشور فصل 93 در حالی از فردا یکشنبه (18 آبانماه) با شرکت 14 تیم آغاز می شود که نام مرحوم حسین معدنی، مرد اخلاق والیبال کشورمان بر جام بیست و هشتم نقش بسته و این رقابت ها با یاد و خاطره ی وی برگزار خواهد شد.

 

در این دوره از پیکارها تعداد تیم های شرکت کننده به 14 تیم افزایش یافته و تیم ها در قالب دو گروه 7 تیمی به مصاف هم می روند.

 

در لیگ بیست و هشتم 10 تیم از فصل گذشته حضور دارند و تنها جای کاله آمل و باریج اسانس کاشان دو تیم مدعی سال قبل خالیست. مسئولان این دوباشگاه تصمیم گرفته اند قید تیمداری پرخرج در سوپر لیگ را زده و بودجه تقلیل یافته خود را به تیم های پایه و تجهیزات ورزشی خود اختصاص دهند.

 

در عوض 4 تیم جدید بکباره سر از رقابت های لیگ برتر در آورده اند، پارس مهر فارس، وزارت دفاع تهران، تعاون گنبد و ارتعاشات صنعتی از تیم های جدید الورود لیگ برتر هستند که به جز ارتعاشات صنعتی که پیش از این سابقه حضور در سوپر لیگ را در کارنانه داشت سایر تیم ها برای نخستین بار قدم به این پیکاره ها می گذارند.

 

تیم ارتعاشات صنعتی ایران برای اولین بار در تاریخ سوپر لیگ والیبال کشور با ترکیب کامل کادرفنی و بازیکنان تیم ملی والیبال نوجوانان کشور و با حمایت فدراسیون والیبال جهت حفظ امادگی و تقویت این تیم برای حضور در مسابقات جهانی 2015 در این رقابت ها حضور یافته است.

 

در لیگ بیست و هشتم از 4 تیم می توان روی کاغذ به عنوان مدعیان اصلی نام برد. پیکان تهران پرافتخارترین تیم این رقابت ها که با جذب ستاره های ملی پوش دوباره تیمی تمام قد مدعی را راهی این مسابقات کرده است. محمد موسوی، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، رضا قراء، سامان فائزی، نیکوفرریکس و امیر حسینی از جمله ازیکنان سرشناس خودروسازان برای فصل جدید هستند که با هدایت پیمان اکبری قدم به این مسابقات می گذارند.

 

شهرداری ارومیه نیز برای این فصل با هدایت جهانگیر سید عباسی و جذب ستاره های پرآوازه والیبال ملی و ارومیه تیم قدرتمندی را ساخته و پرداخته کرده است. سعید معروف، شهرام محمودی، پوریا فیاضی، میلاد عبادی پور، عبدالرضا علیزاده و فرهاد نظری افشار از جمله بازیکنان نامدار این تیم برای فصل جدید هستند.

 

از عقاب های طلایی خراسانی هم می توان به عنوان دیگر مدعی اصلی این مسابقات نام برد. مشهدی ها پس از کنار گذاشتن جبار قوچان نژاد، دستیار وی غلامرضا مومنی مقدم را سکاندار تیم پرستاره این فصل خود کرده اند و با جذب دو سه جین بازیکن پرآوازه تا دندان مسلح شده اند. فرهاد ظریف، مهدی مهدوی، آرمین تشکری، علیرضا مباشری، رحمان داوودی، عادل غلامی، باربارا و فریرا از جمله بازیکنانی هستند که با حضورشان در مشهد حسابی نام این تیم را بر سر زبان ها انداخته اند.

 

از متین ورامین، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت ها نیز می توان به عنوان دیگر مدعی این فصل نام برد. ورامینی ها پس از آنکه بانیولی را راهی ایتالیا کردند، برای فصل جدید موفق ترین مربی چند سال اخیر والیبال کشورمان بهروز عطایی را به خدمت گرفتند و با جذب ستاره هایی چون امیر غفور، حمزه زرینی، آرش کشاورزی، سید مهدی بازارگرد، محمد طاهر وادی و حفظ چند بازیکن شاخص فصل گذشته خود از جمله مصطفی شریفات و احسن شیرکوند دوباره در قواره های یک مدعی ظاهر شده اند.

 

نوین کشاورز همیشه بی ادعا، سایپا البرز تحلیل رفته، شهرداری تبریز متحول شده، جواهری گنبد بدون تغییر و شهرداری زاهدان و آلومنیوم المهدی هرمزگان دو تیم جنوبی کشورمان نیز دیگر تیم های این فصل لیگ برتر را تشکیل می دهند.

 

در هفته اول این مسابقات تیم های ارتعاشات صتعتی و وزارت دفاع استراحت خواهند داشت.

 

*برنامه هفته نخست این مسابقات به شرح زیر است:

هفته نخست لیگ برتر والیبال یکشنبه 18 آبان ماه در شهرهای زاهدان، مشهد، گنبد، شیراز، کرج و تهران پیگیری خواهد شد.

زاهدان، ساعت 17

شهرداری زاهدان – پیکان تهران

ناظر:خلیل یگانه مجد، داور اول: علی اصغر حاجی کاظمی و داور دوم:وحید پورکاشیان

مشهد، ساعت 17

میزان مشهد – بازرگانی جواهری گنبد

ناظر: علاس جلایر، داور اول: حسین پورکاشیان و داور دوم:محسن ترابی

گنبد، ساعت 17

تعاون گنبد – شهرداری تبریز

ناظر: محمد حسین شفقی، داور اول: مسعود ذوفی و داور دوم: علیرضا قریب

شیراز، ساعت 17

مهر پارس فارس – متین ورامین

ناظر: امیدوار حاتمی، داور اول: مجید محسنی شوشتری و داور دوم: احمد سرمست

کرج، ساعت 17

سایپای البرز – شهرداری ارومیه

ناظر: غفار درخشنده، داور اول: حمید راهجردیان و داور دوم: محمد عشق دوست

تهران، ساعت 17

نوین کشاورز – آلومینیوم المهدی

ناظر: محمد حسن خوشدل، داور اول: محمد شاهمیری و داور دوم: داود نافعی

 


منبع:arefvolleyball
[ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:, ] [ 1:5 ] [ AREF ]
[ ]

خارج از گود نشینان پرآوازۀ لیگ 93

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ سوت بیست و هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال مردان از ساعت 17 فردا در شهرهای مختلف کشور به صدا در می آید و این در حالی است که نام های بزرگی از حضور در این دوره از مسابقات جامانده اند.

 

*پرافتخارترین مربی لیگ برتر والیبال ایران خارج از گود

مصطفی کارخانه مربی شاخص والیبال ایران که عنوان موفق ترین مربی لیگ برتر را یدک می کشد در این دوره بیرون گود نشسته است تا مردی که 9 عنوان قهرمانی و 2 نایب قهرمانی لیگ برتر را در کارنامه دارد، در لیگ بیست و هشتم جایی نداشته باشد. کارخانه که فصل گذشته با تیم پرستاره باریج اسانس کاشان نتیجه مطلبوبی نگرفت و کار به جایی رسید که هم باریج از تیمداری منصرف شد و هم خودش بدون تیم ماند، این روزها در علی آباد کتول بسر می برد و مشغول استعدادیابی و پرورش علاقمندان به والیبال این منطقه است. جای خالی این مربی پرآوازه در این دوره از مسابقات کاملا به چشم خواهد آمد.

 

*کاله و جای خالی آملی های همیشه پرشور

اما از کاله آمل می توان به عنوان بزرگترین جامانده این دوره از مسابقات یاد کرد. تیمی که در تمام دوران حضورش در لیگ برتر ایران درخشید تا با کسب 2 قهرمانی، یک نایب قهرمانی و 2 عنوان سومی در طول حیات 5 ساله خود در این رقابت ها رکوردی جالب توجه به جا گذاشته باشد. قصه خداحافظی آملی ها با لیگ برتر از جایی شروع شد که مسئولان این باشگاه به بهانه ساخت سالن 10000 هزار نفری آمل تصمیم بر عدم تیمداری و صرف هزینه آن برای تجهیزات ورزشی جدید این باشگاه گرفتند، تصمیمی که شوک بزرگی به علاقمندان این تیم وارد کرد و بدون شک جای خالی کاله و هواداران پرشور مازندارنی در این دوره از مسابقات کاملا حس می شود.

 

*علیرضا نادی از لیگ برتر هم جاماند

در چند ماه گذشته والیبالیست های زیادی با مشکل مصدومیت دست و پنجه نرم کردند، اما خوشبختانه اکثر ستاره های مصدوم والیبال کشورمان از جمله حمزه زرینی ( متین ورامین)، آرش کمالوند ( سایپا البرز) ، محمد محمد کاظم ( نوین کشاورز تهران) و عبد الرضا علیزاده ( شهرداری ارومیه) با بدست آوردن بهبودی نسبی، تیم های باشگاهی خود را انتخاب کردند، تا در این بین تنها علیرضا نادی، کایپتان سابق تیم ملی والیبال کشورمان و یکی از با سابقه ترین بازیکنان لیگ برتر، پس از عمل جراحی زانوی خود کماکان خانه نشین باشد و مسابقات امسال را از پای گیرنده ها دنبال کند. نادی فصل گذشته در جریان هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ برتر در بازی مقابل نوین کشاورز دچار مصدومیت شد و سرانجام شهریورماه امسال به تیغ جراحان رضایت داد تا حداقل نیم فصل نخست لیگ برتر را خارج از دنیای توپ و تور باشد.

نوشتن دیدگاه


منبع:arefvolleyball 

[ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:, ] [ 1:4 ] [ AREF ]
[ ]

تیم های باشگاهی جدید ملی پوشان والیبال ایران مشخص شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ بیست و هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال کشور، جام زنده یاد "حسین معدنی" از فردا با انجام 6 دیدار آغاز می شود. این رقابت ها امسال در حالی برگزار می شود که تغییر و تحولات فراوانی در ترکیب تیم های لیگ برتری صورت گرفته و اکثر ملی پوشان والیبال کشورمان تیم های باشگاهی جدیدی را برای این فصل انتخاب کرده اند.

 

در مسابقات امسال تیم های شهرداری ارومیه، پیکان تهران، میزان خراسان و متین ورامین بیشترین ملی پوشان والیبال ایران را در اختیار دارند و روی کاغذ از مدعیان اصلی جام زرین بیست و هشتمین دوره این مسابقات به حساب می آیند.

 

*اسامی ملی پوشان والیبال ایران و تیم های باشگاهی جدید آنها به شرح زیر است:

شهرداری ارومیه:

سعید معروف ( پست: پاسور - تیم قبلی: متین ورامین)

شهرام محمودی ( پست: پشت خط زن - تیم قبلی: متین ورامین)

میلاد عبادی پور ( پست: دریافت کننده قدرتی - تیم قبلی: کاله آمل)

عبدالرضا علیزاده ( پست: لیبرو - تیم قبلی : شهرداری ارومیه)

پوریا فیاضی ( پست: دریافت کننده قدرتی - تیم قبلی: شهرداری ارومیه)

 

*پیکان تهران:

سید محمد موسوی عراقی ( پست: سرعتی زن - تیم قبلی: متین ورامین)،

مجتبی میرازجانپور: ( پست: دریافت کننده قدرتی - تیم قبلی: متین ورامین)

فرهاد قائمی ( پست: دریافت کننده قدرتی - تیم قبلی: باریج اسانس کاشان)

سامان فائزی: ( پست: سرعتی زن - تیم قبلی: پیکان تهران)

رضا قراء: ( پست : پشت خط زن - تیم قبلی: کاله آمل)

 

* میزان مشهد:

فرهاد ظریف : ( پست: لیبرو - تیم قبلی: کاله آمل)

مهدی مهدوی: ( پست : پاسور - تیم قبلی: باریج اسانس کاشان)

عادل غلامی: ( پست: سرعتی زن - تیم قبلی: کاله آمل)

آرمین تشکری: ( پست: سرعتی زن - تیم قبلی: باریج اسانس کاشان)

رحمان داوودی: ( پست: دریافت کننده قدرتی - تیم قبلی: میزان مشهد)

علیرضا مباشری: ( پست: دریافت کننده قدرتی - تیم قبلی: میزان مشهد)

 

* متین ورامین:

امیر غفور: ( پست: پشت خط زن - تیم قبلی: باریج اسانس کاشان)

حمزه زرینی: ( پست: دریافت کننده قدرتی - تیم قبلی: کاله آمل)

آرش کشاورزی: ( پست: دریافت کننده قدرتی - تیم قبلی: پیکان تهران)

مصطفی شریفات: ( پست: سرعتی زن - تیم قبلی: متین ورامین)

محمد طاهر وادی: ( پست: پاسور - تیم قبلی: میزان مشهد)

 

*شهرداری تبریز:

مهدی مرندی ( پست: لیبرو - تیم قبلی: شهرداری تبریز)


منبع:arefvolleyball
[ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:, ] [ 1:1 ] [ AREF ]
[ ]

حمزه زرینی به متین ورامین پیوست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ حمزه زرینی بازیکن فصل گذشته کاله آمل که چندین ماه به دلیل مصدومیت از میادین به دور بود با عقد قراردادی رسمی به عضویت تیم والیبال متین ورامین درآمد.

 
بهروز عطایی سرمربی این تیم در گفتگو با خبرنگار والیبال ایران ضمن تایید این خبر افزود: با توافقاتی که با زرینی داشتیم این بازیکن فصل جدید را در ورامین به والیبال خود ادامه خواهد داد.


عطایی ادامه داد: مصدومیت زرینی به طور کامل رفع شده و برای حضور در میادین کاملا آماده است، ولی نمی خواهیم در مورد او ریسک کنیم تا به شرایط ایده آل برسد.


لازم به ذکر است؛ متین ورامین در هفته اول مسابقات لیگ برتر والیبال فصل 93 در شیراز به مصاف تیم پارس مهر این شهر خواهد رفت.


منبع:arefvolleyball
[ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:, ] [ 1:59 ] [ AREF ]
[ ]

قوانین جدید والیبال در لیگ برتر 93 اجرا خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران ، امیدوار حاتمی افزود: از این به بعد  و در تمامی مسابقات لیگ برتر، دسته یک و زیر گروه انحصارا قانون جدید تصویب شده در کنگره جهانی والیبال در باره تماس با تور اجرا می شود.


وی تصریح کرد: تماس با تور در بین دو آنتن در جریان عمل بازی با توپ خطا است مخصوصا برای بازیکنانی که در حال بازی با توپ در پست های حمله و دفاع هستند و این قانون از لیگ برتر والیبال از فردا یکشنبه اجرا می شود. در ضمن این قانون برای والیبال ساحلی و سالنی نیز اجرا خواهد شد و فرقی با هم ندارند.


رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال گفت: موردهای دیگری نیز وجود دارد مانند منطقه آزاد که قبلا از خطوط کناری 6 متر و خطوط انتهای زمین 9 متر بود و این میزان به ترتیب به 5 و 6.5 متر تغییر کرده است و حداکثری نیز وجود ندارد.


وی در باره خانه های تور والیبال نیز گفت: در لیگ ایران همانند گذشته با خانه های 10 سانتی متری است زیرا تور با خانه های پنج سانتی متری در برخی مسابقات جهانی که مناسب تبلیغ است در موارد خاص که اسپانسر تقاضا کند، انجام می شود.

 

وی در باره داوران قضاوت کننده در لیگ برتر والیبال نیز گفت: کلیه داوران بین المللی و کاندید ایران که 30 نفر هستند، در لیگ برتر والیبال سوت می زنند. در لیگ دسته یک و زیر گروه نیز علاوه بر داوران بین المللی و نامزد، داوران ملی و دیگر سطح ها قضاوت خواهند کرد.


بیست و هشتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر مردان ایران از فردا یکشنبه با شش مسابقه در شهرهای مختلف ایران آغاز می شود.

منبع:arefvolleyball
[ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:, ] [ 1:58 ] [ AREF ]
[ ]

بازگشت کمالوند به میادین با سایپا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ آرش کمالوند، دریافت کننده سابق تیم ملی والیبال کشورمان که 2 فصل گذشته لیگ برتر را به دلیل آسیب دیدگی از دست داد، برای لیگ بیست و هشتم به سایپا البرز پیوست.

 

کمالوند که در رده های مختلف تیم ملی والیبال کشورمان بازی کرده و عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات 2011 آسیا را نیز در کارنامه دارد، فصل گذشته با تیم باریج اسانس قرارداد بست، اما به دلیل پارگی مجدد رباط صلیبی اش در اردوی تیم  ملی "ب"  نتوانست کاشانی ها را در لیگ برتر همراهی کند و یک فصل دیگر دور از میادین ماند.

 

این والیبالیست لرستانی پیش از این نیز سابقه حضور در جمع نارنجی پوشان را داشته و امیدوار است پس از پشت سرگذاشتن دوران مصدومیت خود با درخشش در سایپا دوباره به جمع ملی پوشان بازگردد.


منبع:arefvolleyball
[ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:, ] [ 1:56 ] [ AREF ]
[ ]

نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال مردان در فصل 93

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران جام "حسین معدنی " در سال 1393 با حضور چهارده تیم در دو گروه مقدماتی آغاز می شود و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. در اين دوره از مسابقات تيم ها در قالب دو گروه به صورت رفت و برگشت با هم پيكار مي كنند و سپس چهار تیم برتر هر گروه به مرحله پلی اف صعود می کنند.

 

*گروه بندی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال سال 1393 به قرار شرح است:

گروه اول: پیکان، موسسه مالی و اعتباری میزان، شهرداری تبریز، تعاون گنبد، بازرگانی گنبد، شهرداری زاهدان و ارتعاشات صنعتی ایران

گروه دوم: متین ورامین، شهرداری ارومیه، نوین کشاورز، آلومینیوم المهدی بندر عباس، سایپا البرز، مهرپارس فارس و وزارت دفاع

 

بدین ترتیب، بر اساس اعلام سازمان لیگ؛ در مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال سال جاری تیم های اول تا چهارم گروه اول به صورت ضربدری با تیم های اول تا چهارم گروه دوم مسابقه خواهند داد که تیم های پیروز دو مسابقه از سه دیدار به چهار تیم برتر مرحله نهایی صعود می کنند.

 

*طريقه امتياز دهي در جدول رده بندي به صورت زير مي باشد:
مسابقه 3 بر صفر : 3 امتياز تيم برنده - صفر امتياز تيم بازنده
مسابقه 3 بر 1 : 3 امتياز تيم برنده - صفر امتياز تيم بازنده
مسابقه 3 بر 2 : 2 امتياز تيم برنده - 1 امتياز تيم بازنده

 

تيم ها ابتدا بر اساس امتياز، سپس بر اساس تعداد برد، معدل ست( ست برده بر باخته) و در آخر بر اساس معدل پوئن ( پوئن برده بر باخته) در جدول رده بندي قرار خواهند گرفت و در صورت تساوي بازي هاي مستقيم مد نظر قرار مي گيرد.


منبع:arefvolleyball
[ یک شنبه 18 آبان 1393برچسب:, ] [ 1:44 ] [ AREF ]
[ ]

فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد

«اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ و عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ»

السلام علیک یا أباعبدالله
وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیکم منی جمیعا
سلام الله أبدا مابقیت وبقی اللیل والنهار
ولاجعله الله آخر العهد منی لزیارتکم
السلام علی الحسین
وعلى علی بن الحسین
وعلى أولاد الحسین
وعلى أصحاب الحسین



فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بر تمامی عاشقان آنحضرت خصوصا جامعه بزرگ والیبال ایران تسلیت و تعزیت باد.


                          arefvolleyball.loxblog.com

[ دو شنبه 12 آبان 1393برچسب:, ] [ 12:48 ] [ AREF ]
[ ]

نتایج بازی های دوستانه پیش فصل لیگ برتر والیبال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ بیست و هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال مردان کشور از 18 آبانماه آغاز می شود و این روزها تیم های لیگ برتری خود را برای حضوری شایسته در این رقابت ها آماده می کنند.

 

بر این اساس؛ تیم والیبال متین ورامین که عنوان مدافع قهرمانی این مسابقات را یدک می کشد، در چهارمین دیدار دوستانه پیش فصل خود در کشور به مصاف تیم والیبال شهرداری زاهدان رفت و این تیم را نیز شکست داد. شاگردان عطایی ست های اول، سوم و چهارم را با امتیازات 25 بر 15، 25 بر 21 و 25 بر 23 به سود خود کردند و تنها ست دوم را با امتیاز 20 بر 25 به حریف دادند تا در نهایت با حساب 3 بر یک شاگردان قوچان نژاد را هم با پیروزی پشت سربگذارند. این بازی به میزبانی خانه والیبال تهران برگزار شد. متین ورامین پیش از این برابر تیم های ارتعاشات صنعتی ایران، تعاون گنبد و جواهری گنبد هم به برتری رسیده بود.

 

همچنین تیم تازه لیگ برتری شده پارس مهر شیراز نیز به مصاف تیم تعاون گنبد رفت و برابر این تیم مغلوب شد. شیرازی ها ست دوم را با امتیاز 25 بر 20 پیروز شدند، اما با قبول شکست در ست های اول، سوم و چهارم با امتیازات 20 بر 23، 28 بر 30 و 22 بر 20 در نهایت با حساب 3 بر یک مغلوب دیگر تیم تازه لیگ برتری شده ی تعاون گنبد شدند.


منبع:arefvolleyball
[ یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, ] [ 14:24 ] [ AREF ]
[ ]

ایران میزبانی از نوجوانان جهان و باشگاه های آسیا را هم به عهده گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران ازفدراسیون والیبال در حالی که هنوز چند ساعت از اعطای میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا در اجلاس سی و چهارم فدراسیون جهانی والیبال به تهران نمی‌گذرد، میزبانی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2015 نیز به ایران داده شد.  این رقابت‌ها سال آینده با حضور 20 تیم برگزار می‌شود.


اما تقویم فدراسیون والیبال با میزبانی همین دو رویداد بسته نمی‌شود. دکتر محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال علاوه بر مسابقات فوق، برگزاری رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را نیز به عهده گرفت.


به این ترتیب، فدراسیون والیبال ایران باید در سال 2015، تیم نوجوانان را برای مسابقات جهانی، تیم ملی ایران را برای لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا و یکی از سالن‌‌های مجهز کشور را برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا آماده کند.


منبع:arefvolleyball
[ یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, ] [ 14:21 ] [ AREF ]
[ ]

برای اولین بار در تاریخ؛ لیگ جهانی 2015 با شرکت 32 تیم برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران، سی و چهارمین اجلاس فدراسیون جهانی والیبال با اتخاذ تصمیمات جدید در مورد مهم‌ترین تورنمنت FIVB ادامه پیدا کرد.
طبق این تصمیمات، لیگ جهانی والیبال 2015 با اضافه شدن تیم‌های مصر، قزاقستان، یونان و مونته نگرو به گروه 3 برای اولین بار با 32 تیم برگزار می‌شود.


ابتکار و نوآوری در برگزاری لیگ جهانی در اجلاس سی و چهارم فدراسیون جهانی نیز در اولویت برنامه‌های FIVB قرار داشت تا تیم‌های بیشتری در این لیگ سطح بالا سهیم باشند. با این رویه در لیگ جهانی 2013 و 2014 به ترتیب 18 و 28 تیم حضور داشتند تا اینکه در اجلاس کالیاری ایتالیا، مقرر شد در لیگ جهانی 2015، تعداد 32 تیم شرکت کنند.


مونته نگرو و یونان به عنوان قهرمان و نایب قهرمان یورولیگ، قزاقستان به عنوان تیم سوم کاپ آسیا و مصر به عنوان قهرمان آفریقا به جدول لیگ جهانی 2015 اضافه شدند.

 

*به این ترتیب، گروه بندی تیم‌ها در لیگ جهانی 2015 به شرح زیر است:
گروه اول (تیم‌های برتر جهان):
زیرگروه A: ایتالیا، برزیل، صربستان، استرالیا
زیرگروه B: آمریکا، لهستان، روسیه، ایران

 

گروه دوم:
زیرگروه C: بلغارستان، کوبا، کانادا، آرژانتین
زیرگروه D: فرانسه، آلمان، کره جنوبی، جمهوری چک
زیرگروه E: بلژیک، پرتغال، فنلاند، هلند

 

گروه سوم:
زیرگروه F: تونس، پورتوریکو، ترکیه، مونته نگرو
زیرگروه G: چین، مکزیک، اسلوواکی، یونان
زیرگروه H: مصر، ژاپن، اسپانیا، قزاقستان

 

مرحله نهایی بازی‌های گروه سوم به میزبانی لهستان برگزار می‌شود.


منبع:arefvolleyball
[ یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, ] [ 14:20 ] [ AREF ]
[ ]

میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا به ایران رسید/ المپیک 2016 دست یافتنی تر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران ازفدراسین والیبال، دکتر محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران که برای شرکت در سی و چهارمین اجلاس جهانی فدراسیون جهانی والیبال در کالیاری ایتالیا به سر می‌برد، توانست یک گام بزرگ برای رسیدن تیم ملی ایران به تنها قله فتح نشده آن یعنی المپیک بردارد.

 

داورزنی در این خصوص اظهار داشت: در این اجلاس که با حضور نمایندگان 210 کشور از 220 کشور عضو برگزار شد، تمام تلاشمان را کردیم تا با توجه به قهرمانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در 2 دوره گذشته و موفقیت‌های اخیر این تیم، میزبانی مسابقات قهرمانی مردان آسیا در سال 2015 را به دست بیاوریم. بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال از سال 2015، قهرمان قاره آسیا نیز مانند قاره‌های دیگر، سهمیه‌ای مجزا برای المپیک خواهد داشت. ما حتی میزبانی مسابقات زیر 23 سال آسیا را هم قبول کردیم و نامزد میزبانی زیر 23 سال جهان و نوجوانان جهان هم بودیم تا مجموعه والیبال ایران به اهداف بزرگ خود برسد ولی پس از مذاکرات و بررسی هایی که انجام دادیم میزبانی قهرمانی مردان آسیا را در عوض دیگر میزبانی ها بدست آوردیم. میزبانی این رقابت ها با توجه به صعود تیم قهرمان به المپیک نامزد های زیادی داشت و خیلی از کشور رایزنی های کرده بودند تا بتوانند میزبان این رقابت ها شوند و خوشبختانه توانستیم کاری کنیم تا ایران به عنوان میزبان این رقابت ها معرفی شود که این موضوع مهمترین و بهترین دستاورد این سفر و شرکت در کنگره جهانی بود و می تواند راه ایران را برای صعود مسابقات المپیک 2016 هموار کند.

 

به این ترتیب،‌ مسابقات والیبال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک 2016 برزیل در سال 2015 به میزبانی تهران برگزار می‌شود. تیم ملی والبال ایران در صورت قهرمانی در این مسابقات ضمن کسب سومین قهرمانی متوالی آسیا،‌ جواز حضور در المپیک 2016 برزیل را به دست می‌آورد.


منبع:arefvolleyball 
[ شنبه 10 آبان 1393برچسب:, ] [ 17:36 ] [ AREF ]
[ ]

قرعه کشی لیگ دسته یک والیبال مردان انجام شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران ازفدراسیون والیبال، جلسه قرعه کشی لیگ دسته یک صبح امروز شنبه دهم آبانماه با حضور نمایندگان تیم ها و مقامات سازمان لیگ برگزار  شد.

 

بر این اساس مرحله گروهی لیگ دسته یک والیبال از 28 آبان با شرکت 18 تیم در قالب 2 گروه 9 تیمی آغاز می‌شود. در این مرحله تیم‌ها به صورت رفت و برگشت با هم دیدار می کنند تا تکلیف 4 تیم صعود کننده از هر گروه به مرحله پلی آف مشخص شود.

 

 بدین ترتیب تیم‌های میزان فردا مشهد، شهرداری نیشابور، کاله جوان آمل،‌ عقاب نهاجا، شهرداری 18 خرداد پیشوا، سفیر قم، شهرداری جوان ارومیه،‌ ملوان و پدافند تهران در گروه اول قرار گرفتند و تیم‌های گل گهر سیرجان، پیشگامان شفق اردکان، شهرداری اراک، مناطق نفت خیز جنوب، کاشی بیستون کرمانشاه، ذوب آهن اصفهان، گروه صنعتی بارز کرمان، پتروشیمی مارون ماهشهر و پدافند اصفهان نیز در گروه دوم با هم رقابت می‌کنند.   

 

تیم‌های مقاومت بسیج و ستارگان جوان مازندران نیز خواستار حضور در لیگ دسته یک هستند که در صورت عمل به تعهدات خود تا روز شنبه آینده، جواز شرکت در رقابت‌ها را به دست آورده و به جدول این رقابت ها اضافه می‌شوند.

 

بر اساس برنامه ریزی و اعلام سازمان لیگ، فینال لیگ دسته یک در روز 26 یا 28 اسفند و به صورت تک بازی در تهران برگزار می‌شود.


منبع:arefvolleyball
[ شنبه 10 آبان 1393برچسب:, ] [ 17:33 ] [ AREF ]
[ ]

متین ورامین از سد نمایندگان گنبد گذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ تیم والیبال متین ورامین؛ مدافع عنوان قهرمانی بیست و هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال کشور در ادامه برنامه آماده سازی خود برای فصل 93، طی دو دیدار تدارکاتی به مصاف تیم های تعاون و جواهری گنبد کاووس رفت و موفق شد هر دو تیم را با پیروزی پشت سر بگذارد.

 

متین ورامین ابتدا روز چهارشنبه در سال شهید گل عباسی ورامین از شاگردان جزیده پذیرایی کرد و در 3 ست پیاپی و امتیازات 25 بر 23 ،25 بر 20 و 25 بر 15 مقابل تعاون گنبد به برتری رسید و در دومین دیدار دوستانه نیز از ساعت 17 عصر دیروز ( جمعه) مقابل جواهری دیگر نماینده گنبد به میدان رفت و شاگردان دوجی را نیز با حساب 3 بر یک پشت سر گذاشت. شاگردان عطایی ست سوم این بازی را 23 بر 25 واگذار کردند اما با برتری در ست های اول، دوم و چهارم با امتیازات 25 بر 23، 25 بر 23 و 25 بر 14 در پایان با نتیجه 3 بر یک پیروز شدند.

 

متین پیش از این تیم والیبال ارتعاشات صنعتی را نیز از پیش رو برداشته بود. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، امروز در چهارمین دیدار تدارکاتی خود در سالن خانه والیبال تهران به مصاف تیم شهرداری زاهدان می رود.


منبع:arefvolleyball
[ شنبه 10 آبان 1393برچسب:, ] [ 17:31 ] [ AREF ]
[ ]

تیم والیبال نوین کشاورز قهرمان جام 4 جانبه تهران شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ دومین دوره مسابقات 4 جانبه تهران، جام "زنده یاد حسین معدنی" که از روز چهارشنبه هفته گذشته  با شرکت تیم های پیکان تهران، نوین کشاورز تهران، سایپا البرزو شهرداری زاهدان به میزبانی هیئت والیبال تهران آغاز بکار کرده بود، جمعه شب گذشته با قهرمانی تیم نوین کشاورز به کار خود پایان داد.

 

بر این اساس تیم والیبال نوین کشاورز با 9 امتیاز قهرمان شد و تیم های پیکان تهران، سایپای البرز و شهرداری زاهدان به ترتیب دوم تا چهارم شدند.

 
دوره پیشین این مسابقات نیز که با حضور چهار تیم شهرداری تبریز، میزان خراسان رضوی، آلومینیوم بندر عباس و سایپای البرز برگزار شده بود، با قهرمانی تیم شهرداری تبریز پایان یافت.

 

گفتنی است؛ مسابقات لیگ برتر والیبال کشور از روز 18 آبانماه با شرکت 14 تیم در 2 گروه 7 تیمی برگزار می شود و تیم های لیگ برتری خود را برای حضوری قدرتمند در این رقابت ها آماده می کنند.


منبع:arefvolleyball
[ شنبه 10 آبان 1393برچسب:, ] [ 17:29 ] [ AREF ]
[ ]

ایوان زایتسف پدر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ ایوان زایتسف، پشت خط زن تیم ملی والیبال ایتالیا را می توان از جمله والیبالیست های سرشناس جهان نامید که در چند سال اخیر بواسطه دیدارهای متعدد تیم های ملی والیبال ایران و ایتالیا در تورنمنت های مختلف جهانی، به شهرت زیادی بین علاقمندان ایرانی دست یافته است.

 

این بازیکن دو ملیتی روسی - ایتالیایی که در سال 2014 پس از عدم راهیابی تیم ملی والیبال ایتالیا به فینال لیگ جهانی 2014 و پس از آن مصدومیت در مسابقات قهرمانی جهان که به حذف لاجوردی پوشان انجامید فصل موفقی را تجربه نکرده بود، روز گذشته صاحب فرزند شد تا اتفاقات تلخ این فصل را به دست فراموشی بسپارد.

 

اولین فرزند این ستاره 26 ساله پسر است و زایتسف و همسرش نام "ساشا" را برای وی انتخاب کرده اند.  زایستف هم اکنون در لیگ روسیه و در تیم دیناموکیف این کشور بازی می کند.


منبع:arefvolleyball
[ شنبه 10 آبان 1393برچسب:, ] [ 17:21 ] [ AREF ]
[ ]

نیکولوف به تمرینات شهرداری ارومیه بازگشت

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ نیکولای نیکولوف سرعتی زن بلغارستانی تیم والیبال شهرداری ارومیه پس از رفع مشکل مصدومیت خود، بامداد جمعه به ارومیه بازگشت.

 
پیش از این نیکولوف با باشگاه شهرداری ارومیه قراردادی یک ساله منعقد کرده بود که به دلیل بروز مصدومیت از ناحیه دست راست عازم کشورش شد تا در صورت معالجه کامل این مصدومیت به ارومیه بازگردد.


اکنون جواد محمدی نژاد، حامد رضایی و احسان اصغریان به همراه نیکولای نیکولوف بلغار چهار بازیکن سرعتی زن تیم شهرداری ارومیه در فصل جدید رقابت های لیگ برتر والیبال را تشکیل می دهند.


منبع:arefvolleyball
[ جمعه 9 آبان 1393برچسب:, ] [ 14:2 ] [ AREF ]
[ ]

شهرداری ارومیه جبران کرد و از سد همنام تبریزی خود گذشت

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ دیدار دوستانه دو تیم شهرداری ارومیه و شهرداری تبریز عصر دیروز  در سالن 6000 نفری غدیر ارومیه برگزار شد که درنهایت این تیم میزبان بود که توانست با نتیجه 3 بر صفر به برتری برسد.

 

این دیدار راس ساعت 17 با حضور بیش از 1500 نفر در سالن غدیر آغاز شد.جهانگیر سیدعباسی در این دیدار دوستانه با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه پا به میدان مسابقه گذاشت؛ وحید سیدعباسی، حامد رضایی، میلاد عبادی پور، فرهاد نظری افشار، فرهاد پیروت پور و ایرج میکائیل زاده شش نفر شروع کننده تیم میزبان بودند.عادل بناکار نیز بهبودی، صنوبری، مصطفی وند، فرید، سجادی، تاجر و مرندی(لیبرو) را در آغاز این مسابقه راهی میدان کرد.


حضور چشم گیر تماشاگران ارومی در یک دیدار دوستانه و کری خوانی های زیر تور بازیکنان، این دیدار را بیش از پیش حساس و هیجان انگیز کرده بود.


ست نخست این دیدار با سرویس بهبودی دیدنی آغاز شد تا تماشاگران شاهد دیداری جذاب و نفس گیر باشند. دو تیم از همان اوایل پا به پای هم پیش می رفتند و این ارومیه بود که قبل از اتمام وقت های استراحت فنی پیش تر از تبریزی ها به امتیازات 8 و 16 دست یافت. شاگردان سیدعباسی با حفظ فاصله امتیازی خود با حریف در نهایت نیز با حساب 25 بر 18 فاتح ست نخست دربی آذربایجان شدند.


ست دوم با شروع ست دوم تبریزی ها به خود آمدند و با آنالیز صحیح حین بازی، عملا پیروت پور را از کار انداختند تا وحید سید عباسی دیگر مهاجمان را برای مقصد پاس هایش انتخاب کند اما این کار نه تنها سودی برای او و شهرداری ارومیه نداشت، بلکه باعث امتیاز آوری پی در پی شاگردان بناکار می شد. در ادامه اما دفاع های روی تور محمدی نژاد و رضایی و سرویس های هدف دار سید عباسی و عبادی پور راه گشای ارومیه ای ها شد تا آنان علاوه بر جبران امتیازات از دست رفته، از حریف خود نیز پیش افتاده و نتیجه ست دوم هم را با حساب 25 بر 22 ازآن خود کنند.


 ست سوم دو تیم تغییرات عمده ای در ترکیب خود ایجاد کردند؛ در ارومیه سعید معروف و شهرام محمودی جایگزین سیدعباسی و پیروت پور شدند و در آن سوی میدان بهبودی جای خود را با بهزاد حیدرشاهی عوض کرد و علی جلالی نیز به جای میکائیل تاجر به زمین مسابقه رفت. حضور سعید معروف در زمین مسابقه حال و هوای خاصی به سکوها بخشیده بود و پاس های ویران کننده او با آبشار های بی نقص عبادی پور و محمودی امتیازات را یکی پس از دیگری برای ارومی ها به ارمغان می آورد.در این ست نیز جواد محمدی نژاد و حامد رضایی با دفاع های مستحکم خود مقابل شلیک های بهرام فرید و سیدعلی سجادی آمادگی خود را به رخ حریف کشیدند و در پایان این دست از مسابقه هم این شهرداری ارومیه بود که با نتیجه 25 بر 19 به برتری رسید.


لازم به ذکر است که دیدار نخست دوتیم روز گذشته با نتیجه 3 بر 1 به نفع شهرداری تبریز به اتمام رسیده بود.


منبع:arefvolleyball
[ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, ] [ 19:8 ] [ AREF ]
[ ]

طی دیدار دوستانه؛ متین ورامین از سد ارتعاشات صنعتی گذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ مدافع عنوان قهرمانی مسابقات لیگ برتر والیبال کشور عصر سه شنبه در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم والیبال ارتعاشات صنعتی که با ترکیب تیم ملی نوجوانان کشورمان در لیگ بیست و هشتم حضور خواهد داشت رفت و برابر شاگردان وکیلی به برتری رسید.

 

در این مسابقه که در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد، متین ورامین در 3 ست متوالی با امتیازات 25 بر 15، 25 بر 20 و 25 بر 21 ارتعاشات صنعتی را پشت سرگذاشت. شاگردان عطایی در دومین دیدار دوستانه خود، از ساعت 17 امروز در سالن شهید گل عباسی ورامین به مصاف تیم تازه لیگ برتری شده ی تعاون گنبد خواهند رفت.


منبع:arefvolleyball
[ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, ] [ 19:6 ] [ AREF ]
[ ]

شوک بزرگ به تیم ملی آمریکا و باشگاه زنیت قازان؛ کناره گیری اندرسون از والیبال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ متیو اندرسون، ستاره مطرح والیبال آمریکا با انتشار بیانیه ای از خداحافظی موقتی با دنیای والیبال خبر داد. وی که در تیم باشگاهی زنیت قازان روسیه توپ می زند، پس از فسخ قرارداد خود با این تیم  با اشاره به عدم هرگونه اختلاف با مسئولان و هم تیمی های خود در زنیت قازان نوشته است: تصمیم گرفته ام برای مدتی از والیبال دوری کنم چراکه از بازی کردن خسته شده ام. این یک تصمیم شخصی است و ارتباطی به اختلاف نظر با مسئولان، کادر فنی و هم تیمی های من در زنیت قازان ندارد.

 

وی در ادامه با اشاره به استرس زیاد ناشی از حضور مدام در مسابقات والیبال تصریح کرده: از هنگامی که بازی حرفه ای خود را شروع کردام تا کنون  هیچوقت فرصت کافی برای همراهی خانواده ام را نداشتم و قرار گرفتن در چنین موقیعتی بسیار استرس زا است.


اندرسون در پایان از بیماری افسردگی خود پرده برداشته و نوشته است: من دچار افسردگی هستم و این مشکل پیش از آغاز فصل جدید به اوج خودش رسیده است. ابتدا تصور می کردم، توانایی غلبه بر آن را دارم اما متاسفانه موفق نشدم.  فکر می کنم این استراحت می تواند به من کمک کند و امیدوارم طرفداران زنیت این موضوع را درک کنند.

 

گفتنی است، متیو اندرسون سومین بازیکن امتیازآور مسابقات لیگ جهانی 2014 است که موفق شد به همراه کشور آمریکا قهرمان بیست و پنجمین دوره این رقابت ها شود.


منبع:arefvolleyball
[ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, ] [ 19:0 ] [ AREF ]
[ ]

نشان ویژه رئیس جمهور لهستان به تیم قهرمان والیبال جهان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ برانیسلاو کوموروفسکی، رئیس جمهور لهستان از بازیکنان و کادر فنی تیم ملی والیبال این کشور که شهریور ماه گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان شدند، با اهدا نشانی ویژه تقدیر کرد. شاگردان استفان آنتیگا در حالی بالاتر از تیم های برزیل و آلمان به مدال طلای این مسابقات دست یافتند که آخرین قهرمانی لهستان در این رقابت ها مربوط به 40 سال پیش بود.

 

کشور لهستان که میزبانی این مسابقات را نیز بر عهده داشت همچنین موفق شد این تورنمنت معتبر جهانی را با کیفیت بسیار مطلوبی برگزار کرده و تحسین فدراسیون جهانی والیبال را برانگیزد.

 

استفان آنتیگا؛ سرمربی فرانسوی الاصل تیم ملی والیبال لهستان پس از دریافت این نشان گفت: «احساس شگفت انگیزی از حضور در این مکان و دریافت این نشان دارم؛ چرا که پیش از این هرگز چنین نشان دولتی دریافت نکرده بودم. علارغم آنکه فرانسوی هستم،  از کسب این نشان و زندگی در کشور لهستان بسیار خوشحال هستم.»


منبع:arefvolleyball
[ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, ] [ 18:55 ] [ AREF ]
[ ]

از مصدومان سرشناس والیبال ایران چه خبر؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ در حالیکه این روزها اکثر والیبالیست های کشورمان تیم های جدید خود را انتخاب کرده اند و برای لیگ بیست و هشتم آماده می شوند. تعدادی از بازیکنان هنوز با معضل مصدومیت دست و پنجه نرم می کنند و وضعیتشان برای فصل جدید مشخص نشده است.

 

حمزه زرینی، ملی پوش فصل قبل کاله آمل از جمله بازیکنان مطرح والیبال ایران است که در مرحله نیمه نهایی لیگ گذشته از ناحیه ACL زانو دچار مصدومیت شد و علاوه بر از دست دادن فینال لیگ برتر، تمام تورنمنت های تیم ملی والیبال کشورمان از جمله لیگ جهانی، قهرمانی جهان و بازی های آسیایی را نیز از دست داد. زرینی که چند ماه پیش پای مصدوم خود را تیغ جراحان سپرد این روزها به طور انفرادی تمرین می کند و آماده بازگشت به میادن می شود. زرینی تاکنون پیشنهاداتی از تیم های شهرداری تبریز و جواهری گنبد داشته است که با توجه به مصدومیتی که درگیر آن است هنوز نتوانسته تیم جدید خود را انتخاب کند. اما شنیده ها حاکی از آن است که متین ورامین محتمل ترین گزینه برای حمزه رزینی است هرچند این بازیکن هنوز به طور قطعی آماده بازگشت به میادین نشده است.

 

علیرضا نادی دیگر چهره سرشناس مصدوم والیبال کشورمان است که به نظر می رسد حداقل تا نیم فصل اول استراحت خواهد کرد. کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران که بهمن ماه سال گذشته در بازی برابر نوین کشاورز از ناحیه زانو دچار مصدومیت شدید شد و ادامه رقابت ها را از دست داد، 17 شهریورماه امسال زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد و حالا دوران نقاهت خود را سپری می کند تا به گفته خودش برای بازگشت پرقدرت به تیم ملی و بازپس گیری شماره 9 والیبال ایران آماده شود. نادی حداقل تا نیم فصل اول به استراحت خواهد پرداخت.

 

از آرش کمالوند و محمد محمد کاظم نیز می توان به عنوان دیگر ملی پوشان مصدوم و سابق والیبال ایران نام برد که هر دو این روزها به شرایط ایده آل خود نزدیک می شوند اما هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده اند، ولی به نظر می رسد حضور محمد کاظم در پیکان و کمالوند در سایپا محتمل تر باشد.

 

گفتنی است؛ عبدالرضا علیزاده لیبروی ملی پوش شهرداری ارومیه نیز دوران نقاهت خود را سپری کرده و می تواند این تیم را در فصل جدید لیگ برتر همراهی کند.


منبع:arefvolleyball
[ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, ] [ 18:44 ] [ AREF ]
[ ]

11 روز تا لیگ بیست و هشتم؛ معرفی تیم والیبال متین ورامین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ تیم والیبال متین ورامین نخستین بار در سال 1391 با خرید امتیاز یک تیم لیگ برتری توسط شرکت فنی مهندسی کاراسازه متین به مالکیت امیرحسین قنبر قدم به سوپر لیگ والیبال ایران گذاشت.

 

این تیم در اولین سال حیات خود با ترکیی از بازیکنان بومی و با تجربه و با هدایت مصطفی کارخانه ضمن ارائه بازی های درخشان به فینال رسید اما در بازی پایانی مغلوب کاله آمل شد و به مدال نقره دست یافت.

 

دومین سال حیات ورامینی ها در لیگ برتر با تحولات گسترده ای همراه شد و جذب بازیکنان نامداری همچون مثلث قدرتمند تیم ملی والیبال ایران شامل؛ سعید معروف، سید محمد موسوی و شهرام محمودی در کنار ستاره هایی چون مجتبی میرزاجانپور، نیکولای نیکولوف، مصطفی شریفات و فرهاد نظری افشار، متین ورامین را به یکی از قدرت های لیگ 92 تبدیل کرد. باشگاه متین همچنین دانیله بانیولی را در رأس کادر فنی خود به خدمت گرفت و با بهره گیری از مربی های داخلی چون عباس برقی و احمد مساجدی نیمکت وزنه داری را نیز روانه لیگ برتر کرد.

 

همانطور که روی کاغذ پیش بینی می شد، متین ورامین در دومین سال حضور خود در سوپر لیگ والیبال کشور نیز فینالیست شد و اینبار موفق شد ضمن انتقام شکست فصل گذشته خود از کاله آمل، برای اولین بار نشان طلای این رقابت را بر گردن آویزد. متین با این قهرمانی راهی مسابقات جام باشگاه های آسیا شد و خوش رنگ ترین مدال این رقابت ها را نیز کسب کرد و پس از آن با وجود از دست دادن ملی پوشان خود نمایش قابل قبولی را در رقابت های جام باشگاه های جهان ارائه کرد و پنجم شد.

*متین ورامین در لیگ بیست و هشتم

سومین سال حضور متین در مسابقات لیگ برتر والیبال اگرچه ابتدا با حواشی زیادی همراه شد و مسئولان این باشگاه ابتدا از عدم تیمداری متین در ورامین و انتقال این تیم به دامغان خبردادند، اما با وساطت مسئولان ورامینی این اتفاق نیفتاد و سومین حضور ورامینی ها در لیگ برتر باز هم با نام متین میسر شد.

 


حضوری که با تحولات زیادی همراه شد و از کادرفنی گرفته تا بازیکنان این تیم دستخوش تغییراتی زیادی شدند. جدایی دانیله بانیلولی، سعید معروف، سید محمد موسوی، فرهاد نظری افشار، شهرام محمودی، نیکولای نیکولوف، مجتبی میرزاجانپور و... اگرچه ابتدا هواداران این تیم را نگران کرد اما در ادامه مسئولان این باشگاه با به خدمت گرفتن بهروز عطایی، موفق ترین مربی چند سال اخیر لیگ برتر والیبال کشور و جذب بازیکنانی چون امیر غفور، آرش کشاورزی، اندریاس، سید مهدی بازارگرد و حفظ بازیکنانی چون شریفات و شیرکوند بازهم در قواره های یک تیم مدعی ظاهر شدند.

 

گفتنی است؛ تیم والیبال متین ورامین که برای دفاع از عنوان قهرمانی فصل گذشته خود قدم به لیگ بیست و هشتم می گذارد در لیگ برتر امسال در گروه دوم قرار گرفته و با تیم های شهرداری ارومیه، نوین کشاورز تهران، آلومینیوم المهدی بندر عباس، سایپا البرز، مهرپارس فارس و وزارت دفاع همگروه است

ترکیب تیم

جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
1  بهروز عطایی سرمربی کاله آمل 1 علی اصغر رزم فر سرعتی زن
2 مهدی بازارگرد قطرپاسور پیکان تهران 2  مصطفی شریفات سرعتی زن
3 محمدطاهر وادی پاسور میزان خراسان 3  شاهین مفیدی لیبرو
4 حسام بخششی سرعتی زن پیکان تهران 4 علیرضا نصر اصفهانی دریافت قدرتی 
5 آرش کشاورزی دریافت/قدرتی پیکان تهران 5 احسن شیرکوند لیبرو
6 آندریاس دریافت/قدرتی سری A ایتالیا      
7 صابر نریمان نژاد پاسور کاله مازندران      
8 مهدی فرجی  دریافت/قدرتی -      
9 امیر غفور قطر پاسور باریج اسانس      
10 بهنام ابراهیمی قطر پاسور -      
11 علیرضا طلوع کیان کمک مربی کاله مازندران      
12 چورا کمک مربی تیم ملی      
13 علی تاج الدین آنالیزور  شهرداری تبریز      
14 جواهری پزشک کاله

منبع:arefvolleyball
 
[ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, ] [ 18:37 ] [ AREF ]
[ ]

آخرین نقل و انتقالات لیگ برتر والیبال 93

بیست و هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال مردان ایران از آبان ماه سال 1393 آغاز می شود. پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران همزمان با آغاز فصل و انتقالات به اطلاع می رساند، کلیه اطلاعات تیم ها، اعم از پوشش کامل تمامی تغییرات در کادر مدیریتی، فنی و  بازیکنان در جدول زیر قید شده و طبق آخرین اخبار رسیده به روز می شود. 


نقل و انتقالات تیم والیبال متین ورامین

جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
1  بهروز عطایی سرمربی کاله آمل 1 علی اصغر رزم فر سرعتی زن
2 مهدی بازارگرد قطرپاسور پیکان تهران 2  مصطفی شریفات سرعتی زن
3 محمدطاهر وادی پاسور میزان خراسان 3  شاهین مفیدی لیبرو
4 حسام بخششی سرعتی زن پیکان تهران 4 علیرضا نصر اصفهانی دریافت قدرتی 
5 آرش کشاورزی دریافت/قدرتی پیکان تهران 5 احسن شیرکوند لیبرو
6 آندریاس دریافت/قدرتی سری A ایتالیا 6    
7 صابر نریمان نژاد پاسور کاله مازندران      
8 مهدی فرجی  دریافت/قدرتی -      
9 امیر غفور قطر پاسور باریج اسانس      
10 بهنام ابراهیمی قطر پاسور -      
11 علیرضا طلوع کیان کمک مربی کاله مازندران      
12 چورا کمک مربی تیم ملی      
13 علی تاج الدین آنالیزور  شهرداری تبریز      
14 جواهری پزشک کاله      

  نقل و انتقالات تیم والیبال شهرداری ارومیه

جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
1 جهانگیر سیدعباسی سرمربی - 1  عبدالرضا علیزاده  لیبرو
2 میلاد عبادی پور دریافت/قدرتی کاله مازندران 2  پوریا فیاضی دریافت/قدرتی
3 میرسعید معروف پاسور متین ورامین 3  حامد رضایی سرعتی زن
4 شهرام محمودی قطر پاسور متین ورامین 4  ایرج میکائیل زاده  لیبرو
5 فرهاد نظری افشار دریافت/قدرتی متین ورامین 5  وحید سید عباسی  پاسور
6 جواد محمدی نژاد سرعتی زن  پیکان تهران 6  فرهاد پیروت پور قطر پاسور
7 احسان اصغریان          
8 سعید مرادی          
9 حمید خداپرست          
10 میلاد حمیدی          

  نقل و انتقالات تیم والیبال میزان خراسان رضوی

جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
1 فرهاد ظریف لیبرو کاله مازندران 1 رحمان داوودی دریافت/قدرتی
2 مهدی مهدوی پاسور باریج اسانس کاشان 2 علیرضا مباشری دریافت/قدرتی
   امیرعلی فتحعلی سرعتی زن  متین ورامین  3 امین علوی قطر پاسور
4 آرمین تشکری سرعتی زن باریج اسانس 4 محسن اختیار آبادی سرعتی زن
5  قاسم کارخانه دریافت/قدرتی  باریج اسانس  5 سحاب دلقندی دریافت/قدرتی
6 جورجی باربارا  پاسور لیگ اسپانیا 6 امیر رامشینی لیبرو
7  فدریکو پریرا قطر پاسور لیگ آرژانتین 7 شهروز همایون نفر دریافت/قدرتی
8  عادل غلامی سرعتی زن  کاله مازندران 8 غلامرضا مومنی مقدم سرمربی
9  جعفر عطارزاده پاسور - 9 باقر سلیمان نژاد مربی
        10 حسن ثانیان بدنساز
        11 آرمین گلکار آنالیزور

  نقل و انتقلات تیم والیبال پیکان تهران

جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
1 علی اصغر میرحسینی لیبرو   1  پیمان اکبری سرمربی 
2 رضا قرا قطر پاسور  کاله مازندران 2 سامان فائزی سرعتی زن
3 فرهاد قائمی دریافت/ قدرتی  باریج اسانس 3 امیر حسینی پاسور
4 نیکوفرریکس پاسور کاله مازندران  4 محمد جواد معنوی نژاد دریافت/قدرتی
5 مجتبی میرزاجانپور دریافت/قدرتی متین ورامین 5 مجتبی قلیزاده دریافت/قدرتی 
6 سید محمد موسوی سرعتی زن متین ورامین 6 علی حسین لیبرو
7 سجاد دهنوی سرعتی زن شهرداری تبریز 7 سعید رضایی کمک مربی
        8 رضا ابراهیمی کمک مربی

  نقل و انتقالات تیم والیبال شهرداری تبریز

جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
 1 عادل بناکار سرمربی شهرداری تبریز  1  حسن صنوبری سرعتی زن
2 بهزاد حیدرشاهی پاسور پیکان تهران 2 مهدی کریمی دریافت/قدرتی
3 میکائیل تاجر قطر پاسور شهرداری ارومیه 3 علیرضا بهبودی  پاسور
4  محمدحسین نجاتی مربی مربی گری در عراق 4 بهزاد حیدرشاهی پاسور
5 سعید مصطفی وند سرعتی زن شهرداری ارومیه 5 حسن صنوبری سرعتی زن
6 علی جلالی قطر پاسور شهرداری زاهدان 6 ساسان دژآرا سرعتی زن
7 بهرام فرید دریافت/قدرتی متین ورامین 7 سیامک مرندی لیبرو
8 علی سجادی دریافت/قدرتی کاله مازندران 8 علی سجادی دریافت/قدرتی
9 الیاس محرم زاده پاسور    9 آرمین اصغرپور دریافت/قدرتی
        10 اکبر ولایی دریافت/قدرتی
        11 عادل هوشیار لیبرو

 

  نقل و انتقالات تیم والیبال نوین کشاورز تهران
جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
1 علی شفیعی  دریافت/قدرتی کاله مازندران  1 سعید شیرود دریافت/قدرتی 
2 ولی علی پور دریافت/قدرتی کاله مازندران 2 پرویز پزشکی پاسور
3 سهیل احمدی قطر پاسور  میزان خراسان 3 حمید حمودی  پاسور
4 ادریس دانشفر دریافت/قدرتی  آلومینیوم هرمزگان 4 محمدرضا موذن لیبرو
        5 مصطفی حیدری لیبرو 
        6 بهمن جهان دیده سرعتی زن

  نقل و انتقالات تیم والیبال آلومینیوم المهدی هرمزگان

جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
1 مجتبی غیاثی قطر پاسور شهرداری تبریز 1  ناصر شهنازی سرمربی
2 شهاب احمدی سرعتی زن باریج اسانس 2  فرهاد سال افزون پاسور
3 ناصر رحیمی پناه لیبرو باریج اسانس 3 مسعود رمضانی سرعتی زن
4 اشکان درخشان     4 معین رحیمی سرعتی زن
5 آرش صادقیانی دریافت/قدرتی   5 سید آرش تقوی  دریافت/قدرتی
6 محمدرضا حسینی پویا دریافت/قدرتی  نوین کشاورز      

 

  نقل و انتقالات تیم والیبال بازرگانی جواهری گنبد
جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
1 صمد اکبری دریافت/قدرتی شهرداری ارومیه 1  مهران زارع سرعتی
2 حمید آلق لیبرو   2 امین حسن زاده دریافت/قدرتی
3 همون باقری پاسور   3 سخی عیدی سرعتی زن
4 کاسپر پاسور  فنلاند 4 احسان دوجی دریافت/قدرتی
5 ابراهیم چابکیان سرعتی زن   5 بای محمد دوجی سرمربی
6 صمد اکبری  دریافت/قدرتی   6 حبیب کوزه لی مربی
7 رسول آقچلی  قطر پاسور   7 متین تکاور سرعتی زن
8 هادی سیدنیاز لیبرو   8 وقا زیتونعلی قطر پاسور

 

  نقل و انتقالات تیم والیبال شهرداری زاهدان
جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
1 جبار قوچان نژاد سرمربی میزان خراسان      

  نقل و انتقالات تیم والیبال سایپا البرز

جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست

 1

 فرشاد سعیدی

 سرمربی

سایپا البرز

1  كنستانتين ميتف پاسور
2

حسین خوریانی

آنالیزور  کاله مازندران  2  رشید یوسفی پاسور
3  مجتبی شبان دریافت/قدرتی  پیکان تهران 3  محمد فلاح سرعتی زن
4  جواد حسين آبادي  قطر پاسور آلومینیوم هرمزگان      
5  کمال قریشی دریافت/قدرتی  جواهری گنبد      
6  ابوالفضل قلي پور لیبرو  کاله مازندران      
7  علي نو دوست پاسور شفق اردکان      
8 محمد صفري فیزیوتراپ تیم فوتبال سایپا      
9 آرمین رنجبر          
10 صابر جواهری          
11 نوید جعفرزاده          

  نقل و انتقالات تیم والیبال تعاون گنبد

جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
1 حمید چوگان  پاسور جواهری گنبد       
2 حاجی گوگجلی پاسور        
3 فرهاد یلمه سرعتی زن        
4 عبدالله ناظری سرعتی زن جواهری گنبد      
5 جلال قلیچ راد سرعتی زن        
6 داوود مقبلی سرعتی زن        
7 عبدالله محمد آلق سرعتی زن        
8 ریکاردو قطر پاسور        
9 امین بسطامی قطر پاسور        
10 رحمان رئوفی دریافت/قدرتی        
11 عبدالله آذر دریافت/قدرتی        
12 تئودور دریافت/قدرتی        
13 تقی دولتی دریافت/قدرتی        
14 گل محمد سخاوی لیبرو جواهری گنبد      
15 سلیم عربی لیبرو        

نقل و انتقالات تیم والیبال ارتعاشات صنعتی

جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
 1 جواد کریمی سوچلمایی پاسور  تیم ملی نوجوانان      
2 علی رمضانی پاسور تیم ملی نوجوانان       
3 بيژن براتي طرقي لیبرو   تیم ملی نوجوانان      
4  اسماعيل طالبي لیبرو  تیم ملی نوجوانان      
5  رسول آقچه لی قطر پاسور   تیم ملی نوجوانان      
6  محمود رسولی قطر پاسور  تیم ملی نوجوانان      
7  میثم پایدار دریافت/قدرتی   تیم ملی نوجوانان      
8  امیر حسین اسفندیار دریافت/قدرتی   تیم ملی نوجوانان      
9  مبربابک موسوی گرگری  دریافت/قدرتی  تیم ملی نوجوانان      
10  علي اصغر مجرد سرعتی زن   تیم ملی نوجوانان      
11  مهرشاد كتال  سرعتی زن  تیم ملی نوجوانان      
12  طيب عيني ثمرين سرعتی زن  تیم ملی نوجوانان      
13  حمد وکیلی سرمربی   تیم ملی نوجوانان      

  نقل و انتقالات تیم والیبال مهر پارس فارس

جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
 

  نقل و انتقالات تیم والیبال وزارت دفاع

جدید تمدید شده 

ردیف

نام

پست تیم قبلی ردیف

نام

پست
1 فرهاد نفرزاده سرمربی سایپا البرز      

 رنگ قرمز نشانه احتمالی بودن انتقال است.


منبع:arefvolleyball
 
[ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, ] [ 18:31 ] [ AREF ]
[ ]

11 روز تا لیگ بیست و هشتم؛ آشنایی با بازیکنان خارجی فصل 93

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ مسابقات والیبال لیگ برتر والیبال مردان در حالی از روز 18 آبانماه جاری با شرکت 14 تیم آغاز بکار می کند که کشورهای صاحب نام والیبال جهان در لیگ ایران دارای نماینده خواهند بود.

 

 *آندریاس ديميتريوس از یونان - متین ورامین

آندریاس دیمیتریوس از اولین بازیکنانی بود که برای فصل 93 به ایران آمد. این دريافت کننده قدرتي تيم ملي يونان با عقد قراردادي يک ساله و تا پايان جام باشگاه هاي جهان به متين ورامين پيوست تا نخستین حضورش در ایران را با قهرمان سال گذشته ایران و آسیا تجربه کند. آندرياس 25 ساله که سابقه قهرماني با المپياکوس در ليگ برتر يونان را داراست و سال ها هم در ليگ ايتاليا هم بازي کرده است طي مذاکراتي با عليرضا فداکار مديرعامل باشگاه قرارداد خود را با متين ورامين به ثبت رساند.

 

*فدریکو پریرا از آرژانتین و جورجی باربارا از اسپانیا - میزان مشهد
اما تیم والیبال میزان مشهد که روی کاغذ از جمله مدعیان لیگ بیست و هشتم محسوب می شود و ملی پوشان زیادی را در اختیار گرفته برای فصل 93 دو بازیکن خارجی از آرژانتین و اسپانیا جذب کرده است. فدريکو پريرا پشت خط زن تيم ملي آرژانتين جزو بازيکنان اصلي تيم ملي آرژانتين است و در 4 مسابقه اخير تيم ملي اين کشور، پرامتياز ترين بازيکن بوده و با 26 سال سن و 2 متر قد، 142 بازي ملي در کارنامه خود دارد. از «جورجي باربارا» بازيکن پاسور اهل اسپانيا به عنوان ديگر خريد خارجي ميزاني ها می توان نام برد، که حضور اين بازيکن در کنار مهدي مهدوي، خیال مشهدی ها را از بابت پاسور آسوده خواهد کرد.  باربارا  فصل قبل در ليگ فرانسه توپ مي‌زد و فصل 91 پاسور تيم متين ورامين هم بوده است که به همراه اين تيم موفق شد به مقام دوم ليگ باشگاه‌هاي کشور دست يابد.

 

*كنستانتين ميتف از بلغارستان - ساپیا البرز

تیم والیبال سایپا البرز، نایب قهرمان 6 دوره مسابقات لیگ برتر والیبال کشورمان نیز که امسال هم تیمی جوان را راهی سوپر لیگ والیبال می کند قرارداد پاسور بلغاری فصل گذشته خود را تمدید کرده تا برای فصل جدید یک یار خارجی در ترکیب داشته باشد. كنستانتين ميتف،‌ پاسور 30 ساله بلغاری با 196 سانتي متر قد، سابقه بازی در تمام رده های تيم های ملی بلغارستان و همچنين حضور در جام جهانی و ليگ جهانی 2010 را در كارنامه دارد.

 

*نيکوفرریکس از هلند - پیکان تهران

خودروسازان تهرانی هم که برای لیگ 93 خیز بلندی برداشته و ستاره های زیادی را به خدمت گرفته اند، پاسور هلندی فصل قبل کاله آمل را به پایتخت آورده اند تا با حضور در کنار امیر حسینی خیالشان از بابت این پست راحت شود. فرریکس بازیکنی مطرح و عضو تيم ملي هلند است که 193سانتي متر قد و 86 کيلو وزن و 33 سال سن دارد و در مسابقات المپيک 2004 در اسپانيا بهترين پاسور اين رقابت ها معرفي شد، نيکو يوهان فرديکس از سال 2000 تا به حال عضو تيم ملي واليبال هلند است و سابقه حضور در باشگاه هاي نوليکو بلژِک، اومني ورلدهلند، هيپوتيرول اتريش، روزلار بلژيک، ويگل لهستان، اونيکاخا المريا اسپانيا، لوکوموتيو بلگراد روسيه، مورسر المان، بانکالاتوتي ايتاليا وبووه فرانسه را دارد. او امسال پس از اينکه سال گذشته با کاله اي ها نایب قهرمان شد با عدم تیمداری این تیم آملی پیکان را برای فصل جدید انتخاب کرد.

 

*ژائو ریکاردو یلو ادی فریتاس از برزیل و تئودور والچف از بلغارستان - تعاون گنبد

اما تیم تازه لیگ برتری شده ی تعاون گنبد نیز برای لیگ بیست و هشتم دو بازیکن خارجی به نام‌های ژائو ریکاردو یلو ادی فریتاس و تئودور والچف به ترتیب از کشورهای برزیل و بلغارستان و در پست‌های پشت‌خط زن و قدرتی دریافت کننده را جذب کرده است. ریکاردو سال گذشته در گنبدکاووس عضو تیم والیبال جواهری این شهر بود و با وجود مصدومیت بازی‌های خوبی در این تیم ارائه کرد و محبوبیت زیادی در بین تماشاگران گنبدی دارد. تئودور نیز سابقه بازی در لیگ معتبر روسیه را دارد و یکی از 22 بازیکن منتخب اولیه تیم ملی بلغارستان برای حضور در لیگ جهانی سال گذشته بود.

 

*آلکساندرو ناسیمنتو از فنلاند - جواهری گنبد

تیم والیبال جواهری دیگر نماینده خطه عاشقان پرشور والیبال هم یک بازیکن خارجی به نام‌ «آلکساندرو ناسیمنتو» از کشور فنلاند و در پست پاسور جذب کرده است. کسپر بازیکن تیم ملی فنلاند است که فصل گذشته را در تیم تیکریت توپ زد و امسال به جمع گنبدی‌ها پیوسته است. کسپر سال گذشته عنوان قهرمانی جام فنلاند و دومی لیگ فنلاند را همراه با تیمش در کارنامه دارد. این بازیکن به عنوان پاسور سوم تیم ملی والیبال فنلاند در کشورش فعالیت کرده است و 29 سال نیز سن دارد.

 

*سایر خارجی های لیگ برتر ایران

نیکولای نیکولوف دیگر بازیکن خارجی والیبال کشورمان نیز که با شهرداری ارومیه قرارداد امضا کرده بود به جهت مصدومیت عازم زادگاهش بلغارستان شده و حضورش در تیم پرستاره شهرداری ارومیه منوط به بهبودی کامل مصدومیتش می باشد. گفته می شود چند بازیکن خارجی دیگر نیز شانس حضور در سوپر لیگ والیبال ایران را دارند که تا این لحظه حضور هیچ کدام قطعی نشده است.

گفتنی است، هنوز قرارداد هیچ یک از بازیکنان خارجی به فدراسیون والیبال ارائه نشده است؛ چرا که باشگاه ها اول باید درباره پرداخت 2000 هزار دلار فدراسیون جهانی، 5 درصد فدراسیون والیبال و اخذ مجوز کار در ایران اقدامات قانونی را انجام دهند تا بتوانند قراردادهای بازیکنان خارجی خود را در دفتر فدراسیون به ثبت برسانند.


منبع:شarefvolleyball
[ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, ] [ 18:23 ] [ AREF ]
[ ]

والیبال ساحلی هم صاحب لیگ شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران ازفدراسیون والیبال، سازمان والیبال ساحلی فدراسیون والیبال ایران در نظر دارد، نخستین دوره لیگ والیبال ساحلی ایران را از پنجم دی ماه در سواحل جنوبی ایران برگزار کند.

 
*بر اساس اعلام این سازمان اولین دوره این رقابت ها بر اساس زمان بندی زیر انجام می‌شود:

هفته اول: 5 تا 7 دی ماه 1393
هفته دوم: 19 تا 21 دی ماه 1393
هفته سوم: 3 تا 5 بهمن 1393
هفته چهارم: 17 تا 19 بهمن 1393
هفته پنجم: اول تا سوم اسفند1393

سواحل قشم، کیش، بوشهر، چابهار و بندرعباس به عنوان شهر های میزبان این 5 مرحله انتخاب شده اند که تا بیستم آبان‌ ماه پس مذاکرات مقامات سازمان والیبال ساحلی با مسئولان این مناطق، میزبانان نهایی هر مرحله مشخص می‌شود.

 

بر اساس اعلام کسری غفوری سرپرست دبیری سازمان والیبال ساحلی، این سازمان در تلاش است تا همانند مسابقات قهرمانی کشور که در چابکسر برگزار شد، جوایز نقدی قابل توجهی برای هر مرحله اختصاص دهد.


منبع:arefvolleyball
[ پنج شنبه 8 آبان 1393برچسب:, ] [ 18:11 ] [ AREF ]
[ ]

علت کناره گیری تیم شمس مازندران از لیگ برتر/جایگزینی تیم ارتعاشات صنعتی

خبرگزاری ورزش والیبال : سرپرست تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: باشگاه کاله برخی از شرایط ما را نپذیرفت، به همین دلیل با آن‌ها توافق نکردیم.
علیرضا دریابیگی درباره دلایل عدم حضور استان مازندران در لیگ برتر والیبال در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ابتدا قرار بود که ترکیب اصلی تیم ملی والیبال نوجوانان با حمایت باشگاه کاله در مسابقه‌های لیگ برتر امسال شرکت کند. شمس هم یکی از محصولات موسسه کاله است که بنا به پیشنهاد مدیرعامل آن باشگاه، نامش روی تیم جدید گذاشته شد.

وی افزود: در حالی که همه چیز خوب پیش می‌رفت و قرعه مسابقه‌ها هم در حالی برگزار شد که نام تیم شمس به عنوان نماینده مازندران بیرون آمد اما در نهایت با مسئولان باشگاه کاله به توافق نرسیدیم و تصمیم گرفتیم که حامی مالی تیم را تغییر دهیم.

وی افزود: خوشبختانه موسسه ارتعاشات صنعتی ایران حاضر به توافق برای حمایت از تیم والیبال نوجوانان شد. خوشبختانه مسئولان این شرکت نگاه حمایتی به تیم نوجوانان دارند و قرار است که به مدت سه سال از این ترکیب حمایت کنند. البته آن‌ها نیم نگاهی هم به حضور در جمع 8 تیم برتر مسابقه‌ها دارند. ما سعی کردیم که بدنه اصلی تیم نوجوانان بدون تغییر در مسابقه‌های لیگ شرکت کنند. البته طی توافق اولیه قرار است که اسکان و تغذیه بازیکنان به عهده فدراسیون باشد و سایر تعهدات را باشگاه ارتعاشات بپذیرد. حتی اگر مسئولان سازمان لیگ موافقت کنند، در نظر داریم که بازی تیم نوجوانان در سالن فدراسیون برگزار شود.

پس از انصراف باشگاه کاله، قرار بود که تیم شمس از استان مازندران در رقابت‌های لیگ برتر شرکت کند اما حالا که مسئولان فدراسیون با شمس به توافق نرسیده‌اند، دیگر استان مازندران در لیگ برتر هیچ نماینده‌ای نخواهد داشت. این در حالی است که نماینده مازندران در طول 5 سال گذشته، همواره یکی از سکوهای لیگ برتر را در اختیار داشت. همچنین به عنوان نماینده ایران به یک عنوان قهرمانی و یک عنوان سومی در باشگاه‌های آسیا رسیده بود.

__________________

 

شمس رفت؛ ارتعاشات آمد



حامی مالی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر سال‌ جاری تغییر پیدا کرد.
تیم ملی والیبال نوجوانان ایران قرار بود با حمایت شرکت شمس در مسابقات لیگ برتر والیبال سال جاری حضور پیدا کند، اما قبول نکردن شرایط تیم در همکاری مشترک با فدراسیون والیبال توسط شرکت شمس موجب شد تا مسئولان فدراسیون و تیم ملی نوجوانان به فکر اسپانسر دیگر بیفتند.

بر همین اساس سید علیرضا دریابیگی، سرپرست تیم ملی نوجوانان که مدیریت کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون را هم بر عهده دارد با علی شهیدیان مالک و رئیس هیئت مدیره ارتعاشات صنعتی ایران وارد مذاکره شد و پس از انجام مذاکرات نهایی و به توافق رسیدن مسئولین فدراسیون والیبال و ارتعاشات صنعتی مقرر شد تیم والیبال نوجوانان کشورمان در قالب تیم ارتعاشات صنعتی ایران در بیست هشتمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی مردان باشگاه های ایران حضور پیدا کند.

تیم ملی نوجوانان کشورمان که چندی پیش در رقابت های قهرمانی آسیا در سریلانکا بدون واگذاری حتی یک ست به مقام قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کرد، اکنون به اهداف جهانی خود در رقابت های قهرمانی نوجوانان جهان در سال 2015 می اندیشد و برای حفظ و ارتقای آمادگی خود به منظور کسب سکوهای جهانی در سال آینده، در لیگ برتر امسال به عنوان تیم واالیبال ارتعاشات صنعتی شرکت خواهد کرد.

منبع:arefvolleyball

[ سه شنبه 6 آبان 1393برچسب:, ] [ 23:34 ] [ AREF ]
[ ]

شهرداری تبریز؛ فاتح دربی پیش فصل آذری ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ در فاصله کمتر از دو هفته مانده به آغاز بیست و هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال مردان، تیم های شهرداری ارومیه و تبریز از ساعت 17 امروز طی دیداری تدارکاتی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان میهمان تبریزی موفق شد، شهرداری ارومیه را در سالن غدیر و در میان استقبال دوهزارنفری هوادرانش از پیش رو بردارد.

 

در این دیدار شاگردان بناکار ست های اول، سوم و چهارم را به ترتیب با امتیاز های 25 بر 22 ، 25 بر 20 و 25 بر 22 پیروز شد و تیم میزبان نیز تنها در ست دوم با امتیاز 30 بر 28 به برتری رسید تا این مسابقه در نهایت با حساب 3 بر یک به سود شهرداری تبریز شود.

 

عادل بناکار برای این مسابقه از ترکیب ابتدایی بهرام فرید، سعید مصطفی‌وند، میکائیل تاجر، حسن صنوبری، علی سجادی و سیامک مرندی استفاده کرد و جهانگیر سید عباسی نیز سعید معروف، شهرام محمودی، فرهاد نظری‌افشار، میلاد عبادی‌پور، ایرج میکائیل‌زاده و جواد محمدی‌نژاد را به بازی فرستاد.

 

این دو تیم که خود را برای حضوری قدرتمند در مسابقات لیگ برتر آماده می کنند، فردا نیز از ساعت 17 در دومین دیدار دوستانه خود به مصاف یکدیگر می‌روند.

 

گفتنی است شهرداری تبریز در مسابقات فصل 93 در گروه یک قرار گرفته و با تیم های پیکان، موسسه مالی و اعتباری میزان، تعاون گنبد، بازرگانی گنبد، شهرداری زاهدان، ارتعاشات صنعتی ایران همگروه است و شهرداری ارومیه نیز در گروه دوم به مصاف متین ورامین، نوین کشاورز، آلومینیوم المهدی بندر عباس، سایپا البرز، مهرپارس فارس و وزارت دفاع می رود.


منبع:arefvolleyball
[ سه شنبه 6 آبان 1393برچسب:, ] [ 23:20 ] [ AREF ]
[ ]

12 روز تا لیگ بیست و هشتم؛ جدول برترین تیم های لیگ برتر ایران در تمام ادوار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ لیگ برتر والیبال مردان کشور از سال 1354 تاکنون 27 دوره برگزار شده است و تیم های پیکان و صنام از تهران و کاله مازندران بهترین عملکرد را در این مسابقات از خود به نمایش گذاشته اند. پیکان تهران با کسب 11 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز پرافتخارترین تیم این رقابت ها می باشد. پس از آن صنام دیگر تیم تهرانی پرعنوان این مسابقات است که با دریافت 4 عنوان قهرمانی، 2 نایب قهرمانی و یک سومی در رده دوم قرار گرفته و کاله آمل نیز با 2 نشان طلا، یک نقره و دو برنز مقام سوم را در اختیار دارد.

 

همچنین در تاریخ این مسابقات تیم های دخانیات تهران، استقلال تهران، بنیاد شهید تهران، بانک ملی تهران، آبگینه قزوین، فجر سپاه تهران و متین ورامین نیز موفق به کسب مدال طلا شده اند.


 
 جدول رده بندی برترین های لیگ ایران در تمام ادوار  
# سال قهرمان دوم سوم
1  1354  دخانیات تهران  پرسپولیس تهران  استقلال تهران
2  1355  استقلال تهران  پرسپولیس تهران  ذوب آهن اصفهان
3  1356-57  استقلال تهران  ایرانا تهران  لیفتراک تبریز
4  1369  بنیاد شهید تهران  بانک ملی تهران  بانک مازندران
5  1370  بنیاد شهید تهران  بانک ملی تهران  بانک تجارت تهران
6  1371  بانک ملی تهران  بانک تجارت تهران  ذوب آهن اصفهان
7  1372  آبگینه قزوین  بانک ملی تهران  بانک تجارت تهران
8  1373  فجرسپاه تهران  فولاد اهواز  ریخته گری تبریز
9  1374  فجر سپاه تهران  پیروزی تهران  ذوب آهن اصفهان
10  1375  پیکان تهران  ذوب آهن اصفهان  فجرسپاه تهران
11  1376  پیکان تهران  ذوب آهن اصفهان  آبگینه قزوین
12  1377  پیکان تهران  صنام تهران  ذوب آهن اصفهان
13  1378  پیکان تهران  موتوژن تبریز  صنام تهران
14  1379  صنام تهران  پیکان تهران  ابومسلم مشهد
15  1380  صنام تهران  پیکان تهران  پاس تهران
16  1381  پیکان تهران  صنام تهران  پاس تهران
17  1382  صنام تهران  پگاه تهران  پگاه ارومیه
18  1383  صنام تهران  پگاه ارومیه  پیکان تهران
19  1384  پیکان تهران  سایپا تهران  آذرپیام ارومیه
20  1385  پیکان تهران  گل گهر سیرجان  سایپا تهران
21  1386  پیکان تهران  سایپا تهران  پگاه ارومیه
22  1387  پیکان تهران  سایپا تهران  فولاد ارومیه و بیم مازندران
23  1388-89  پیکان تهران  سایپا تهران  کاله مازندران
24  1389-90  پیکان تهران  سایپا البرز  کاله مازندران
25  1390  کاله مازندران  سایپا البرز  پیکان تهران و شهرداری ارومیه
26  1391  کاله مازندران  متین ورامین  پیکان تهران
27  1392  متین ورامین  کاله مازندارن  شهرداری ارومیه

منبع:arefvolleyball
[ سه شنبه 6 آبان 1393برچسب:, ] [ 23:2 ] [ AREF ]
[ ]

عزاداری جوانان ایران در سفارت ایران در بحرین

ازیکنان تیم والیبال جوانان ایران با دعوت محمدرضا بابایی کاردار سفارت ایران در بحرین مراسم عزاداری سالار شهیدان را در سفارت ایران برگزار کردند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، پس از قهرمانی تیم والیبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جوانان زیر 20 سال آسیا در بحرین، شب گذشته (یکشنبه) کلیه اعضای تیم به سفارت ایران در منامه دعوت شدند تا مراسم عزاداری حضرت امام حسین (ع) را به جا بیاورند.


اعضای تیم جوانان و کادر فنی این تیم پس از پایان مراسم عزاداری مورد استقبال محمدرضا بابایی قرار گرفتند و کاردار سفارت ایران ضمن خوش آمد گویی به تیم قهرمان آسیا از کسب عنوان قهرمانی آنها تشکر کرد و این موضوع را باعث سربلندی ملی دانست. پس از صحبت‌های وی، دکتر فرهاد نفرزاده سرمربی تیم والیبال جوانان از حمایت اعضای سفارت در مسابقات و حضورشان تقدیر کرد و وجودشان را در سالن باعث افزایش روحیه و دلگرمی تیم دانست.


پس از اتمام این مراسم تمام اعضای سفارت و ملی پوشان در فضایی دوستانه به صرف شام و به گفت و گو پرداختند.
منبع:arefvolleyball

[ دو شنبه 5 آبان 1393برچسب:, ] [ 22:59 ] [ AREF ]
[ ]

جوانان طلایی والیبال آسیا وارد کشور شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران ، تیم والیبال جوانان ایران در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان زیر 20 سال آسیا موفق به کسب مدال طلا شد تا برای نهمین دوره متوالی روی یکی از سکوهای قهرمانی ایستاده باشد.

 

این درحالی است که جوانان کشورمان برای نخستین بار در تاریخ والیبال خارج از خاک ایران به عنوان قهرمان این رقابتها بر سکوی قهرمانی ایستادند. بازیکنان و کادر فنی تیم والیبال جوانان ایران با جام قهرمانی آسیا امروز دوشنبه ساعت 17:15 از منامه وارد فرودگاه امام شدند و مورد استقبال مسئولان فدراسیون والیبال قرار گرفتند.

 

لازم به ذکر است دکترمحمد رضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران به دلیل شرکت در مجمع انتخاباتی رئیس هیأت والیبال آذربایجان غربی در ارومیه حضور داشت ونتوانست در مراسم استقبال تیم ملی جوانان در فرودگاه امام (ره) شرکت کند.


منبع:arefvolleyball
[ دو شنبه 5 آبان 1393برچسب:, ] [ 22:55 ] [ AREF ]
[ ]

13 روز تا لیگ بیست و هشتم؛ کاله پرافتخارترین تیم شهرستانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ پس از تهران، عنوان پرافتخارترین استان سوپر لیگ والیبال ایران در اختیار مازندران است. اولین تیم مازندرانی که موفق شد در لیگ برتر والیبال کشور صاحب نشان شود، بانک ساری بود که در سال 1369 پس از تیم های بنیاد شهید و بانک ملی تهران به مدال برنز رسید.

 

پس از آن تیم های مازندرانی درخشش قابل توجهی در سوپر لیگ والیبال کشورمان نداشتند تا اینکه این عنوان سومی پس از وقفه ای 17 ساله اینبار در سال 1387 نصیب بیم مازندران شد. اما قهرمانی کاله آمل در مسابقات دسته یک و قدم گذاشتن این تیم به سوپر لیگ والیبال کشور  فصل جدیدی را در تاریخ والیبال این استان رقم زد.

 

کاله برای اولین بار در سال 88 وارد سوپر لیگ شد و کسب یک مدال برنز حاصل کار این باشگاه خصوصی در گام نخست بود. شاگردان بهروز عطایی فصل بعد نیز موفق شدند با تکرار این مقام، نام خود را به عنوان یکی از مدعیان جدید لیگ برترمطرح کنند. بازی های قابل قبول و دیدنی کاله و شور و نشاط قابل توجه هواداران این تیم، خیلی زود آمل و سالن پیامبر اعظم (ص) این شهر را بر سر زبان ها انداخت. امادر سومین سال حضور این باشگاه خصوصی در لیگ برتر یک اتفاق ویزه افتاد، پس از گذشت 17 سال سرانجام یک تیم شهرستانی، انحصار قهرمانی را از تهرانی ها گرفت و طلایی شد. جالب تر آنکه قهرمانی یک باشگاه خصوصی پیش از این در سوپر لیگ والیبال مسبوق به سابقه نبود.

 

در این فصل اگرچه کاله 20 هفته پشت سایپا جا خوش کرده بود، اما پلی آف به کمک این تیم آمد تا بهروز عطایی و شاگردانش؛ علیرضا نادی، سعید معروف، عبدالرضا علیزاده، حمزه زرینی، عادل غلامی، شهرام محمودی، رضا قرا، فرهاد نظری افشار، میلاد عبادی پور، آرش صادقیانی و مهدی رنجبر اولین مدال طلای استان مازندارن در سوپر لیگ والیبال مردان کشور بر گردن آویزند.

 

درخشش چشمگیر کاله به همین جا ختم نشد و مدعی عنوان قهرمانی در فصل 91 نیز بسیار پرقدرت ظاهر شد تا چهارمین فصل حضور کاله در لیگ برتر با دومین قهرمانی این تیم همراه شود. کاله با جذب ستاره های ملی پوشی چون سید محمد موسوی و فرهاد قائمی و حفظ بازیکنان مطرح فصل گذشته خود یک رکورد جالب توجه به جا گذاشت و در حالیکه تا پیش از این هیچ تیم شهرستانی موفق به تکرار قهرمانی نشده بود، دو سال متوالی قهرمان لیگ ایران شد. عنوانی که با کسب سکوی اول آسیا و حضور در جام باشگاه های جهان تکمیل شد.

 

نماینده استان مازندران در پنجمین سال حیات خود در سوپر لیگ والیبال تعداد زیادی از ستاره های خود را از دست داد، اما اینبار هم با تکیه بر کادرفنی قوی و هواداران پرشور آملی تا فینال لیگ بیست هفتم نیز پیش آمد و با واگذاری نتیجه به متین ورامین، مدال نقره گرفت تا پنج سال حضور کاله در لیگ برتر والیبال با دو مقام قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو مقام سومی استان مازندران را بعد از تهران به پرافتخارترین استان سوپر لیگی کشور تبدیل کند.

 

اما مسابقات لیگ برتر والیبال فصل 93 جام زنده یاد "حسین معدنی" در حالی از 18 آبمانماه جاری آغاز بکار می کند که استان مازندران هیچ نماینده ای در این رقابت ها ندارد و مسئولان کاله، پرافتخارترین تیم شهرستانی کشور تصمیم گرفته اند بودجه خود را صرف ساخت سالن 10000هزارنفری این باشگاه کنند تا بهروز عطایی و ستاره های کاله با تیم های جدیدی قدم به لیگ فصل 93 بگذارند. خبری که شوک بسیار بزرگی برای علاقمندان این تیم پرهوادار آملی بود و قطعا جای خالی تیم های مازندرانی و هواداران پرشور آنها در لیگ بیست و هشتم کاملا حس می شود.


منبع:arefvolleyball
[ دو شنبه 5 آبان 1393برچسب:, ] [ 22:47 ] [ AREF ]
[ ]

تهران میزبان مسابقات 4 جانبه؛ جام زنده یاد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ در آستانه آغاز مسابقات لیگ برتر والیبال مردان ایران، مسابقاتی با حضور 4 تیم لیگ برتری به میزبانی خانه والیبال تهران برگزار خواهد شد.

 در این تورنمنت که به مدت 3 روز در تهران برگزار خواهد شد، تیم‌های نوین کشاورز تهران، پیکان، شهرداری زاهدان و سایپای البرز حضور خواهند داشت.

 

**برنامه کامل این مسابقات به شرح زیر است:

چهارشنبه ( 7 آبان ) :

پبکان -شهرداری زاهدان : ساعت 16

نوین کشاورز-سایپا البرز : ساعت 18

پنج‌شنبه (8 آبان ):

پیکان - نوین کشاورز : ساعت 16

سایپا - شهرداری زاهدان : ساعت 18

جمعه (9 آبان ):

نوین کشاورز-شهرداری زاهدان : ساعت 16

پیکان - سایپا  : ساعت18

گفتنی است؛ بیست و هشتمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال کشور از روز 18 آبانماه با شرکت 14 تیم در قالب 2 گروه هفت تیمی برگزار خواهد شد.


منبع:arefvolleyball
[ یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:, ] [ 21:12 ] [ AREF ]
[ ]

همسر مرحوم معدنی تکذیب کرد؛ عطاپور: متاسفم!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ در آیین رونمایی از تیم های فصل 93 باشگاه میزان مشهد، از غزاله عطاپور همسر حسین معدنی تقدیر بعمل آمد. این در حالی  بود که یکی از خبرگزاری های کشور در پایان این مراسم از ناراحتی خانواده مرحوم معدنی به جهت پخش موسیقی در این مراسم خبر داد و مدعی شد، خانواده معدنی این مراسم را به حالت قهر ترک کرده اند.

 

همسر حسین معدنی مربی فقید تیم ملی والیبال در اینباره گفت : میزان با ورود به عرصه ورزش والیبال خراسان را زنده کرد و من به عنوان یک مشهدی از این جهت بسیار خوشحالم.

 

غزاله عطاپور اظهارکرد: مراسمی که برای رونمایی از تیم های فصل 93 باشگاه برگزار شد بسیار با شکوه بود و من از موسسه میزان که در این مراسم یاد و خاطره همسرم را زنده و گرامی داشتند تشکر می کنم.

 

وی افزود: نماهنگی که به یاد مرحوم معدنی در مراسم رونمایی از تیم های فصل 93 میزان و گرامیداشت و تقدیر شوهرم پخش شد بسیار زیبا و تاثیر گذار بود و این نگاه قدرشناسانه توسط برگزارکنندگان جای بسی تشکر دارد.

 

عطاپور ادامه داد: متاسفم که به جای تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم که باعث شدند جامعه ورزشی، اهالی والیبال و من و خانواده ام لحظاتی را بیاد حسین معدنی بگذرانیم یک خبرگزاری با انتشار خبر کذبی مدعی شد خانواده معدنی مراسم را ترک کرده اند در حالی که من، پدر و مادرم تا انتهای مراسم بودیم و در پایان نیز از همه مسئولان میزان خداحافظی کرده و به خانه بازگشتیم .

 

گفتنی است همسر مرحوم معدنی در مراسم رونمایی تیم های فصل 93 میزان خطاب به حضار گفت: از این که از همسر مشهدی حسین یاد کردید ممنونم. زندگی بازیهای عجیبی دارد. گاهی با بردن عزیز ترین آدمها به ما می فهماند فرصت با هم بودن اندک است و خیلی زود دیر می شود. پس قدر با هم بودن را بیشتر بدانیم


منبع: arefvolleyball
[ یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:, ] [ 21:1 ] [ AREF ]
[ ]

آلومینیوم ماندنی شد؛ تیم دوم گنبد به جای نماینده بوشهر آمد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران، این رقابت ها با حضور تیم های پیکان، موسسه مالی و اعتباری میزان، شهرداری تبریز، تعاون گنبد، بازرگانی گنبد، شهرداری زاهدان، ارتعاشات صنعتی ایران در گروه یک و در گروه دو با شرکت تیم های  متین ورامین، شهرداری ارومیه، نوین کشاورز، آلومینیوم المهدی بندر عباس، سایپا البرز، مهرپارس فارس و وزارت دفاع برگزار می شود.

 


بر اساس اعلام سازمان لیگ با وجود تلاش های مدیر کل تربیت بدنی بوشهر، تیم شهرداری بوشهر به علت عدم تامین منابع مالی  توسط اسپانسر، این تیم از حضور در لیگ برتر انصراف داد و بنابراین تعاون گنبد جایگزین شد و در گروه یک قرار گرفت.

 

دور رفت این رقابت ها 26 آذرماه به پایان می رسد و تعطیلات نیم فصل و زمان نقل و انتقالات از 27 آذرماه لغایت نهم دیماه می باشد و دور برگشت این رقابت ها دهم دیماه آغاز می شود.


 
*برنامه هفته اول این رقابت ها به قرار زیر است:

زاهدان - ساعت 17
شهرداری زهدان – پیکان تهران

مشهد - ساعت 17
موسسه مالی و اعتباری میزان – بازرگانی جواهری گنبد

گنبد – ساعت 17
تعاون گنبد – شهرداری تبریز

شیراز – ساعت 17
مهرپارس فارس – متین ورامین

کرج – ساعت 17
سایپا البرز – شهرداری ارومیه

تهران – ساعت 17
نوین کشاورز – آلومینیوم المهدی بندرعباس


منبع: arefvolleyball
[ یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:, ] [ 16:22 ] [ AREF ]
[ ]

اسامی بهترین بازیکنان جام هفدهم؛ 3 ستاره جوان ایرانی در صدر برترین ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ در پایان هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان پسر آسیا در منامه، اسامی بهترین بازیکنان این دور از رقابت ها اعلام شد و عنوان ارزشمندترین بازیکن نیز به محمد جواد معنوی نژاد کاپیتان والیبال ایران رسید.

 

همچنین اکبر ولایی و سهند الله وردیان نیز به ترتیب عنوان بهترین دریافت کننده قدرتی و بهترین سرعتی زن مسابقات را به خود اختصاص دادند.

 

*اسامی کامل بهترین بازیکنان قهرمانی جوانان آسیا 2014 به شرح زیر است:

ارزشمندترین بازیکن: محمد جواد معنوی نژاد (ایران)

لیبرو: لی سانگ کوک (کره جنوبی)

پشت خط زن: محمد صالح انان (بحرین)

دریافت کننده های قدرتی: اکبر ولایی (ایران)، ژیا رون تائو (چین)

پاسور: یو یائوچن (چین)

مدافعین میانی: سهند الله وردیان (ایران)، ژانگ ژی جا (چین)


منبع:arefvolleyball
[ یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:, ] [ 16:20 ] [ AREF ]
[ ]

رده بندی نهایی هفدهمین جام قهرمانی جوانان آسیا مشخص شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران، در پایان هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان پسر آسیا رده بندی نهایی این مسابقات اعلام شد و تیم های ایران، چین و کره جنوبی به ترتیب مدال های طلا، نقره و برنز این دوره را به خود اختصاص دادند. بحرین میزبان این مسابقات نیز با قبول شکست برابر کره در کسب مدال ناکام ماند.

 

*رده بندی نهایی این رقابت ها به شرح زیر است:
1-    ایران
2-    چین
3-    کره جنوبی
4-    بحرین
5-    ژاپن
6-    چین تایپه
7-    قطر
8-    تایلند
9-    هند
10-    قزاقستان
11-    سریلانکا
12-    عربستان صعودی
13-    ترکمنستان
14-    نیوزلند
15-    مالدیو
16-    ازبکستان
17-    هنگ کنگ
18-    کویت

 

* همچنین شهرهای میزبان و رتبه های اول تا چهارم تمام ادوار مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا نیز به شرح زیر است:
1982 سئول: کره جنوبی، ژاپن، هند و اندونزی
1984 ریاض: کره جنوبی، چین، ژاپن و عربستان
1986 بانکوک: کره جنوبی، ژاپن، چین و کره شمالی
1988 جاکارتا: ژاپن، کره جنوبی، چین و اندونزی
1990 بانکوک: چین، ژاپن، کره جنوبی و تایلند
1992 تهران: کره جنوبی، هند، چین و ایران
1994 دوحه: کره جنوبی، هند، چین و ژاپن
1996 هو شی مینه: چین، چین تایپه، ژاپن و هند
1998 تهران: ایران، کره جنوبی، چین تایپه و چین
2000 تهران: چین، عربستان سعودی، ایران و ژاپن
2002 تهران: ایران، هند، چین و کره جنوبی
2004 دوحه: کره جنوبی، ایران، قطر و ژاپن
2006 تهران: ایران، ژاپن، هند و چین تایپه
2008 تهران: ایران، چین، پاکستان و هند
2010 ناخون پاتوم: ژاپن، ایران، هند، چین
2012 ارومیه: ژاپن، چین، ایران و هند
2014 میامی: ایران، چین، کره جنوبی و بحرین


منبع:arefvolleyball
[ یک شنبه 4 آبان 1393برچسب:, ] [ 16:17 ] [ AREF ]
[ ]

جوانان والیبال ایران هم مقتدرانه بر بام قاره کهن ایستادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ تیم ملی والیبال جوانان ایران از ساعت 19 عصر امروز (شنبه) در دیدار پایانی هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان پسر آسیا به مصاف چین رفت و موفق شد با برتری برابر این تیم برای پنجمین بار قهرمان قاره کهن شود.

 

شاگردان دکتر نفرزاده در این مسابقه به راحتی و در 3 ست متوالی با امتیازات 25 بر 18، 25 بر 19 و 25 بر 18 از سد چین گذشتند و مقتدرانه قهرمان شدند.

 

تیم ایران پیش از این در گروه چهارم ، 3 بر 1 هنگ کنگ و قطر و 3 بر 0 ترکمنستان و هند را برد و سرگروه شد. شاگردان دکتر نفرزاده در یک چهارم نهایی 3 بر 0 تایلند و در نیمه نهایی 3 بر 1 بحرین را مغلوب کردند.


گفتنی است دو تیم ایران و چین  پیش از این با راهیبابی به مرحله نیمه نهایی به مسابقات والیبال قهرمانی جوانان جهان که سال 2015 در مکزیک برگزار خواهد شد صعود کرده بودند.


در والیبال قهرمانی جوانان آسیا کره جنوبی با 6 قهرمانی 2 نایب قهرمانی و یک سومی رکورد دار است و ایران با 5 قهرمانی 2 نایب قهرمانی و 2 سومی در رده دوم و ژاپن با 3 قهرمانی 5 دومی و 2 سومی در رده سوم قرار دارند. در دوره قبل که سال 2012 در ارومیه برگزار شد تیم های ژاپن ، چین و ایران اول تا سوم شدند.


منبع: arefvolleyball
[ شنبه 3 آبان 1393برچسب:, ] [ 23:7 ] [ AREF ]
[ ]

باشگاه میزان مشهد از خانواده مرحوم معدنی تجلیل کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران؛ در مراسم رونمایی از تیم های فصل 93 باشگاه فرهنگی ورزشی میزان خراسان که شب گذشته در هتل پارس مشهد برگزار شد،  همسر مرحوم حسین معدنی مربی اخلاق والیبال کشورمان مورد تقدیر مسئولان باشگاه میزان قرار گرفت.

 

در این بخش از مراسم با پخش کلیپی از مرحوم معدنی یاد و خاطره ی این مربی ارزنده والیبال کشورمان گرامی داشته شد، که پخش صحنه هایی از مرحوم معدنی حزن و اندوه حاضرین در مراسم، خصوصا خانواده وی و ملی پوشان والیبال کشورمان را بهمراه داشت.

 

همچنین با اهدای لوح تقدیر به همسر مرحوم معدنی از زحمات وی تقدیر بعمل آمد. همسر مرحوم معدنی پس از دریافت این لوح تقدیر دقایق کوتاهی به سخنرانی پرداخت.

 

گفتنی است؛ حسین معدنی، کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی والیبال کشورمان چندی پیش به علت بیماری در سن 43 سالگی درگذشت.


منبع:arefvolleyball
[ شنبه 3 آبان 1393برچسب:, ] [ 22:55 ] [ AREF ]
[ ]

دکتر داورزنی به عنوان موفق‌ترین مدیر ورزشی انتخاب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی والیبال ایران، نخستین همایش هم اندیشی خراسانی‌های مقیم تهران روز گذشته (جمعه) در برج میلاد برگزار شد.


در این مراسم که با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری از جمله آیت الله بجنوردی خراسانی، محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، قائم مقام وزیر بهداشت،  15 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر تهران، مدیران شهرداری و وزیر بهداشت‎ برگزار شد از دکتر محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران به عنوان برترین و موفق‌ترین مدیر فدراسیون‌های ورزشی تجلیل به عمل آمد.


منبع: arefvolleyball
[ شنبه 3 آبان 1393برچسب:, ] [ 22:48 ] [ AREF ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

هدایت به بالا